Consiliul Local a adoptat în ultima şedinţă extraordinară de dinainte de Paşte o hotărâre care este cel puţin ciudată. Proiectul a fost iniţiat de primarul Marius Stan, care a propus spre aprobare consilierilor locali ca SC Gospodărire Urbană SRL să îşi poată angaja un avocat pentru a reprezenta societatea în instanţă. Până aici, nimic ciudat. Însă, în proiectul de hotărâre se precizează şi cauza în care societatea are nevoie de un avocat, făcându-se referire la un dosar aflat pe rolul Judecătoriei Galaţi (secţia Civilă) în care SC Gospodărire Urbană este dată în judecată tocmai de primar! Cu alte cuvinte, edilul dă în judecată societatea şi tot acesta hotărâşte ca pârâta să aibă dreptul la un avocat.
Hotărârea abia adoptată de consilierii locali se referă la “achiziţionarea de către Societatea Gospodarire Urbană SRL a unor servicii de asistenţă şi reprezentare juridică prin avocat pentru reprezentarea intereselor instituţiei în faţa instanţelor judecătoreşti în litigiul nr. 1745/233/2016 aflat pe rolul Judecătoriei Galaţi”, cu precizarea că “limita maximă a sumei pentru care poate fi alocată pentru achitarea contravalorii serviciilor juridice menţionate la art. 1 nu poate depăşi media valorilor contractelor de asistenţă juridică încheiate de municipiul Galaţi”. În expunerea de motive a proiectului de hotărâre se precizează că, prin adresa din 15 aprilie 2016, societatea respectivă a informat Consiliul Local că “soluţionarea eficientă şi adecvată a problemelor de natură juridică cu care aceasta se confruntă impun cu necesitate achiziţionarea de servicii de asistenţă şi reprezentare juridică prin avocat”.
De altfel, nu este prima oară când societatea se găseşte într-o astfel de situaţie. Şi în anul 2015 CL Galaţi a aprobat ca SC Gospodărire Urbană să îşi angajeze un avocat care să reprezinte societatea în mai multe litigii, dintre care unul în care Primăria era intimat şi Gospodărire Urbană, apelant. În acel dosar Primăria a chemat în garanţie SC Gospodărire Urbană având în vedere că instituţiei i se cerea plata a 3.310 lei, solicitarea fiind făcută de o firmă de asigurare.