Reprezentanţii Consiliului Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România s-au întâlnit pe data de 19 iulie cu delegaţia FMI, condusă de Thomas Story, subiectul discuţiilor fiind legat de îmbunătăţirea colectării fiscale şi de relaţiile Ministerului Finanţelor Publice cu contribuabilii. Potrivit informaţiilor furnizate de preşedintele filialei locale a IMM-urilor, Marian Filimon, cu această ocazie reprezentanţii întreprinzătorilor mici şi mijlocii au prezentat un set de propuneri de modificare a legislaţiei şi şi-au prezentat nemulţumirile.
„În relaţia contribuabil - administraţie fiscală s-a propus generalizarea sistemului de transmitere a declaraţiilor fiscale online, evitându-se astfel contactul direct cu personalul bugetar, ceea ce generează corupţie şi birocraţie, şi s-a propus fixarea unui termen de implementare obligatoriu pentru toate firmele, care să fie de un an de zile. S-a atras atenţia că actualul sistem de gestiune online de la ANAF funcţionează greoi, se blochează frecvent şi ca atare trebuie regândit. S-a mai propus revederea procedurii de transmitere a dosarului fiscal al firmelor de la o administraţie fiscală la alta, declararea contribuţiilor sociale într-o singură poziţie, care acum se face pe 7 poziţii diferite, şi repartizarea lor conform unui algoritm. S-a atras atenţia asupra faptului că există o discrepanţă în legislaţia fiscală românească între gravitatea faptelor şi nivelul penalizărilor, de exemplu pentru o semnătură lipsă pe un document de casă penalizarea este de la 1.000 de lei în sus, iar pentru gestiunea frauduloasă penalizarea este cuprinsă între 3.000 de lei şi 5.000 de lei”, a declarat Marian Filimon.
Potrivit aceleiaşi surse, întreprinzătorii au atras atenţia asupra faptului că sistemul de comunicare a admnistraţiilor fiscale este deficitar şi că deblocarea conturilor de către ANAF în cazul în care plata s-a făcut în mod voluntar de către debitor se face cu o întârziere de 3- 5 zile , blocându-se astfel activitatea firmei în perioada respectivă.
„În relaţia contribuabil - administraţie fiscală s-a propus generalizarea sistemului de transmitere a declaraţiilor fiscale online, evitându-se astfel contactul direct cu personalul bugetar, ceea ce generează corupţie şi birocraţie, şi s-a propus fixarea unui termen de implementare obligatoriu pentru toate firmele, care să fie de un an de zile. S-a atras atenţia că actualul sistem de gestiune online de la ANAF funcţionează greoi, se blochează frecvent şi ca atare trebuie regândit. S-a mai propus revederea procedurii de transmitere a dosarului fiscal al firmelor de la o administraţie fiscală la alta, declararea contribuţiilor sociale într-o singură poziţie, care acum se face pe 7 poziţii diferite, şi repartizarea lor conform unui algoritm. S-a atras atenţia asupra faptului că există o discrepanţă în legislaţia fiscală românească între gravitatea faptelor şi nivelul penalizărilor, de exemplu pentru o semnătură lipsă pe un document de casă penalizarea este de la 1.000 de lei în sus, iar pentru gestiunea frauduloasă penalizarea este cuprinsă între 3.000 de lei şi 5.000 de lei”, a declarat Marian Filimon.
Potrivit aceleiaşi surse, întreprinzătorii au atras atenţia asupra faptului că sistemul de comunicare a admnistraţiilor fiscale este deficitar şi că deblocarea conturilor de către ANAF în cazul în care plata s-a făcut în mod voluntar de către debitor se face cu o întârziere de 3- 5 zile , blocându-se astfel activitatea firmei în perioada respectivă.