Inspectorul general adjunct al ISJ Galaţi, Prof. Diamanta Bulai a prezentat în cadrul Comisiei de Dialog Social desfăşurată pe parcursul acestei săptămâni la prefectură un raport privind oferta educaţională stabilită de CLDPS Galaţi pentru anul 2016-2017. Comitetul local de dezvoltarea a parteneriatului social al judeţului Galaţi (CLDPS Galaţi) funcţionează în baza deciziei Inspectoratului Şcolar Judeţean Galaţi nr. 1939/1 octombrie 2015. Strategia este stabilită coroborând necesităţile pieţei muncii, propunerile partenerilor sociali. CLDPS este formată din reprezentanţi ai 19 instituţii: Inspectoratul Şcolar Judeţean Galaţi, Instituţia Prefectului Judeţul Galaţi, Consiliul Judeţean Galaţi, Agenţia Judeţeană de Ocupare a Forţei de Muncă Galaţi, Direcţia pentru Agricultură Galaţi, Inspectoratul Teritorial de Muncă Galaţi, Agenţia Judeţeană de Prestaţii Sociale Galaţi, Camera de Comerţ, industrie şi Agricultură Galaţi, ArcelorMittal SA Galaţi, SC Damen Shipyards Galaţi, SC MENAROM PEC SA, SC Electrica - furnizare SA (Oficiu Comercial Galaţi), Consiliul Naţional ai întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România - Patronatul IMM Galaţi, SC IMOROM - Catering SRL, Confederaţia Naţională Sindicală Cartel Alfa - filiala Galaţi, Blocul Naţional Sindical - filiala Galaţi, Asociaţia Specialiştilor de Industrie Alimentară din România din învăţământ, cercetare şi producţie, Federaţia Educaţiei Naţionale - Sindicatul învăţământului Preuniversitar, ONG Asociaţia “Tinerii şi viitorul”.
În conceperea ofertei educaţionale au fost coroborate: solicitările adresate ISJ Galaţi de către agenţii economici pentru efectuarea instruirii practice a elevilor de la şcoală profesională cu durata de 3 ani şi liceu tehnologic la unităţile economice; evoluţia demografică a populaţiei şcolare; fenomenul de migrare internă şi externă a populaţiei de vârstă şcolară, propunerile unităţilor şcolare privind planurilor de şcolarizare pentru învăţământul profesional şi tehnic; prevederile PRAI pentru regiunea SE şi PLAI pentru judeţul Galaţi; respectarea Cadrului naţional al calificărilor; rezultatele elevilor la examenele naţionale; monitorizarea absolvenţilor.
Oferta educaţională a fost trimisă ministerului Educaţiei şi cercetării Ştiinţifice pentru a fi analizată şi aprobată.