Acest lucru ar putea deveni o realitate în cursul acestui an dacă intenţia unor firme chinezeşti sau italiene de a investi în Parcul Industrial, ale cărui lucrări de amenajare durează de pe vremea fostului premier Tăriceanu, va deveni realitate.
După ani de zile în care au fost realizate lucrările de amenajare a locaţiei, a cărei suprafaţă nu era nici măcar cadastrată, formalităţile de finalizare a paşilor care trebuie făcuţi pentru ca Parcul Industrial să funcţioneze se află pe ultima sută de metri, acest lucru fiindu-ne confirmat de către directorul Parcului Industrial, Costică Voicu. „Anul acesta, Parcul Industrial va deveni funcţionabil, vă asigur de acest lucru. Suntem în tratative avansate cu investitori chinezi care doresc să facă diferite fabrici şi, de asemenea, cu investitori italieni care doresc să facă ambarcaţiuni. Dacă nu vor veni investitorii chinezi, vă asigur că vor veni cei italieni”, ne-a declarat Costică Voicu. Acesta ne-a spus că demersurile au fost făcute de conducerea Parcului Industrial, neavând nicio legătură cu Primăria Galaţi. Unul dintre cei care au adus joi reprezentanţii unei firme chineze care vrea să construiască o fabrică de pantofi şi una de becuri cu leduri este gălăţeanul Ciprian Dediu, care lucrează acum la Bucureşti, în cadrul Camerei de Comerţ şi Industrie Bilaterale Româno-Chineze.
„Nimeni din Primărie nu ştie de acest demers, ne vom duce împreună cu cei doi reprezentanţi ai firmei chineze la domnul Hanţă, care se ocupă în Primărie cu partea de proiecte europene, pentru a-i prezenta intenţiile reprezentanţilor firmei chineze şi pentru a încheia un protocol cu el din partea Primăriei. Dacă totul merge bine, în cursul lunii mai investiţia de 25 de milioane de euro va fi finalizată şi vor fi create circa 3.000 de locuri de muncă. În plus, la sfârşitul acestei luni, după ce se termină sărbătoarea tradiţională chinezească a Anului Nou, vor sosi la Prefectura Galaţi reprezentanţii regiunii Wuhan, de unde provin investitorii şi unde vor fi invitaţi şi reprezentanţii celor două universităţi din Galaţi”, ne-a declarat Ciprian Dediu.
Rămâne de văzut dacă Galaţiul va reuşi în sfârşit să egaleze performanţa Brăilei, care a atras recent investiţii care vor crea 3.000 de locuri de muncă, în două noi fabrici, şi asta datorită demersurilor făcute de administraţia locală.
O problemă este faptul că oraşul Galaţi stă prost la capitolul infrastructură, neavând nici măcar un drum expres care să lege Galaţiul de Brăila, deşi un asemenea proiect a fost depus de acum doi ani la Consiliul Judeţului Brăila de fostul parlamentar Marius Necula, însă nu se ştie dacă au mai fost făcute demersuri pe lângă CNADNR ca acel proiect să fi fost modificat şi adăugat în master-planul care prevede construirea unei autostrăzi care să lege Galaţiul şi Brăila de Tulcea şi Constanţa. De asemenea, nu se ştie dacă nu vor apărea obstacole şi din cauza faptului că Republica Chineză nu face parte din Uniunea Europeană.