Directorul Inspectoratului Teritorial de Muncă Galaţi, Ionel Petrea, ne-a declarat că începând cu data de 1 august a intrat în vigoare hotărârea de guvern care stabileşte metodologia de întocmire şi completare a registrului general de evidenţă a salariaţilor, după modificările Codului Muncii. „Prin Ordinul ministrului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale numărul 1918 s-au aprobat procedura şi actele pe care angajatorii sunt obligaţi să le prezinte la ITM pentru obţinerea parolei, precum şi procedura privind transmiterea registrului general de evidenţă a salariaţilor. Începând cu data de 1 august s-a publicat pe site-ul www.inspectiamuncii.ro o versiune de evaluare şi testare a noii aplicaţii Revisal. În data de 16 august, pe acelaşi site, s-a publicat versiunea finală a noii aplicaţii Revisal. Informaţiile referitoare la aplicaţie sunt şi pe site-ul www.itmgalati.ro. Versiunea nouă a aplicaţiei permite preluarea datelor aferente registrului din versiunea anterioară a aplicaţiei Revisal, cu menţiunea că aceasta trebuie actualizată cu versiunea 007; introducerea, modificarea şi corectarea datelor din registru în conformitate cu prevederile HG 500/2011; validarea registrului generat din aplicaţii proprii de gestiune a salariaţilor, altele decât Revisal, conform specificaţiilor tehnice; generarea registrului în format electronic ce urmează a fi transmis către ITM conform HG 500/2011”, a declarat Ionel Petrea. Potrivit şefului ITM Galaţi, completarea şi transmiterea registrului se face de către una sau mai multe persoane nominalizate prin decizie scrisă de către angajator, iar angajatorii pot contracta serviciul de completare şi transmitere a registrului prin încheierea unor contracte cu prestatori care îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu prevederile legale în vigoare.