Pe parcursul anului 2012, Asociaţia Telefonul Copilului a primit 54 de apeluri de la copiii din judeţul Galaţi, conform statisticilor din baza de date a acesteia. Minorii care cer ajutor apelând la numărul 116111 solicită consiliere psihologică şi juridică şi beneficiază de asistenţă din partea consultanţilor Asociaţiei. De asemenea, ei pot solicita sprijin ori de câte ori au nevoie deoarece serviciul nu este limitat ca timp. Problemele şi situaţiile cu care s-au confruntat copiii şi care i-au făcut să apeleze numărul de urgenţă au fost comunicate mai departe instituţiilor locale abilitate, care au luat măsurile necesare.
"Principalele probleme sesizate la Telefonul Copilului au făcut referire la: abuz - 18 cazuri (molestare fizică, neglijare, abuz sexual sau emoţional), consiliere psihologică - 18 cazuri (nevoia de comunicare a copiilor, relaţia deficitară între copil şi părinte, tulburare de comportament sau neînţelegeri în familie), consiliere juridică - 8 cazuri (încredinţarea minorului în cazuri de divorţ şi părăsirea ţării cu un minor), violenţa în familie - 7 cazuri, consum de stupefiante - 1 caz. Pentru cazurile de abuz pentru care am primit acordul apelanţilor în ceea ce priveşte intervenţia instituţiilor abilitate, acestea au fost transmise în atenţia celor existente la nivel local, în vederea efectuării intervenţiei în regim de urgenţă. Pentru aceste cazuri fie s-a impus includerea copiilor şi a părinţilor într-un program de consiliere psihologică, fie s-a impus măsura plasamentului", a explicat Lavinia Mandache, coordonator Call Center al Asociaţiei Telefonul Copilului. În privinţa singurului caz de consum de stupefiante - este vorba de un tânăr de 17 ani, consumator de substanţe psihotrope - am aflat că a fost internat în spital, iar apoi a devenit asistat al unui centru de plasament din Galaţi.
Asociaţia Telefonul copilului este singura organizaţie non-guvernamentală, non-profit, care oferă, de 11 ani, servicii de consiliere, informare şi de îndrumare a părinţilor şi a copiilor în vederea soluţionării problemelor pe care le raportează. Numărul de telefon 116111 este disponibil de luni până duminică, în intervalul 8.00 - 00.00.