25 SEPTEMBRIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Medie de o reclamaţie şi jumătate pe zi, la OJPC
Medie de o reclamaţie şi jumătate pe zi, la OJPC


Pentru a putea face faţă volumului de muncă, comisarii de la Comisariatul Judeţean de Protecţia Consumatorului de la Galaţi au avut de rezolvat, anul trecut, cam o reclamaţie şi jumătate în fiecare zi lucrătoare din an. Asta, deoarece numărul comisarilor activi din comisariat a ajuns la doar cinci, cu cinci mai puţini decât erau în urmă cu trei ani. O situaţie cu atât mai ciudată cu cât tot mai mulţi români au încredere în efectele unei reclamaţii la Protecţia Consumatorului, dovadă numărul în creştere al reclamaţiilor pe care consumatorii le depun la comisariat. Astfel, potrivit comisarului şef adjunct Carmen Tudor, de la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Galaţi, numărul reclamaţiilor înregistrate în 2016 a fost de 1.528, faţă de numai 989 în 2013, în condiţiile în care în momentul de faţă insitituţia dispune de numai 5 comisari activi, faţă de 10 câţi erau în 2013. Acest lucru înseamnă că, raportat la numărul de reclamaţii primite, fiecare din cei cinci comisari a avut de rezolvat câte 305 reclamaţii într-un an, ceea ce înseamnă o cifră mai mare decât numărul de zile lucrătoare legale - 250. Potrivit comisarului şef adjunct, anul trecut CJPC Galaţi a întreprins, în 2016, un număr de 1.985 de acţiuni de control încheiate cu 989 de procese verbale de constatare a contravenţiilor, valoarea totală a amenzilor fiind de 1.848.050 lei. Totodată, dintre cele 1.528 de reclamaţii soluţionate, circa 50% au fost întemeiate sau rezolvate amiabil, iar valoarea despăgubirilor acordate în urma acestora a fost de 263.045 de lei. Pe de altă parte, la CJPC Galaţi lucrează în momentul de faţă doar 7 persoane, două fiind angajaţi "la birou" - un comisar şef - adjunct şi un secretar, iar cinci posturi sunt alocate comisarilor de teren, activi. "Au fost 10 comisari de teren acum trei ani, măcar 10 să fie, acum 5 sunt. Decizia privind numărul de posturi ocupate este a Ministerului Economiei care este ordonatorul principal de credit; aprobarea organigramei vine de acolo", a mai spus Carmen Tudor, precizând că, în timp, posturile vacantate (prin diverse situaţii – pensionare, demisie etc.) au fost desfiinţate din organigramă şi nu au rămas blocate, dar libere, pentru că în acest din urmă caz, până la urmă, s-ar fi putut găsi soluţii pentru deblocarea lor şi angajarea de noi salariaţi. "Comisariatul nu are nici măcar economist, funcţionar care ar trebui să gestioneze atât problemele comisariatului judeţean, cât şi cele ale comisariatului regional, care funcţionează tot la Galaţi", a mai spus Carmen Tudor. Potrivit şefei CJPC Galaţi, criza de comisari se regăseşte şi la nivel naţional unde sunt aproximativ 400 de comisari de control. În ciuda tuturor problemelor, Comisariatul Judeţean îşi găseşte timp şi pentru activităţi de mediatizare a activităţilor pe care le desfăşoară; astfel, cu ocazia Zilei Mondiale a Drepturilor Consumatorilor (sărbătorită, anual, pe 15 martie), sâmbătă, 18 martie, la Liceul Economic din Galaţi va avea loc un concurs tematic de desene realizate de elevii din oraş. Desenele copiilor trebuie să reprezinte aspecte din comercializarea online a produselor, cele mai bune desene urmând să fie premiate. Deja la sediul Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorului s-au strâns astfel de desene, dar competiţia este deschisă până la sfârşitul săptămânii, lucrările putând fi aduse la sediul instituţiei, Galaţi, str. Egalităţii nr. 2.


Articole înrudite