Judecătorii au amânat de patru ori judecarea dosarului în cazul trenului de marfă care a deraiat pe 02.09.2012 în zona staţiei CFR Barboşi Triaj după ce Judecătoria Galaţi a decis efectuarea unei expertize tehnice, care nu s-a finalizat nici până acum. Mecanicul de locomotivă a fost trimis în judecată de Parchetul de pe lângă Judecătoria Galaţi după ce procurorii au apreciat că bărbatul a ignorat instrucţiunile transmise prin radio de colegii săi şi a condus un tren de marfă cu viteză pe o porţiune de cale ferată, unde existau restricţii de viteză. Dumitru Dumitrescu a deraiat trenul de marfă pe care îl conducea pe 02.09.2012 în zona staţiei CFR Barboşi Triaj. Trenul aparţinea SC Servtrans Invest SA şi se deplasa între Barboşi Port şi Barboşi Triaj, iar mecanicul de locomotivă nu a respectat semnalul de oprire la intrarea în staţie, continuând să meargă cu 26,4 kilometri pe oră, deşi în zona respectivă viteza maximă era de 5 kilometri pe oră.
Două vagoane au sărit de pe şine
În scurt timp locomotiva, primul vagon şi parţial al doilea vagon de marfă au sărit de pe şine, întreaga garnitură de tren fiind oprită complet după câţiva zeci de metri. Mecanicul de locomotivă a recunoscut că nu a respectat semnalul de oprire, dar nu a putut explica de ce a făcut acest lucru. Dumitru Dumitrescu va răspunde acum pentru neîndeplinirea îndatoririlor de serviciu şi distrugere, riscând să stea după gratii până la şapte ani. Paguba produsă de deraierea trenului se ridică la 81.000 de lei, bani pe care SC Servtrans Invest SA, proprietarul garniturii de tren, îi cere acum în instanţă, însă rămâne de văzut dacă mecanicul de locomotivă va avea bani să plătească ţinând cont că în momentul de faţă este şomer.