Discuţiile încinse care au apărut pe marginea unor proiecte de hotărâre dezbătute în şedinţa de marţi a Consiliului Local au transformat-o de câteva ori în câmp de bătălie cu tente politice, lucru de înţeles deoarece campania electorală bate la uşă, dar în acelaşi timp anormal. Astfel, trei proiecte care vizau vânzarea unor terenuri către persoane particulare au fost scoase de pe ordinea de zi a şedinţei după ce s-a constatat că nu aveau avizul comisiei de fond, adică numărul necesar de semnături. Este greu de înţeles cum proiectele de hotărâre au ajuns pe ordinea de zi şi rămâne de văzut dacă cei care erau responsabili să verifice legalitatea lor vor fi traşi sau nu la răspundere.
Divergenţele au apărut de la un proiect de hotărâre care prevedea vânzarea unui teren în suprafaţă de 548 de metri pătraţi, aflat în intravilan, în proprietatea muncipiului Galaţi, şi care este liber de construcţii, aferent imobilului din strada Brăilei 204, către Vasile Cucu şi Costel Cucu, care îl aveau în închiriere. Cei doi aveau o sentinţă definitivă şi irevocabilă din anul 2007, prin care Consiliul Local era obligat să le vândă terenul respectiv, dar care nu a fost pusă în aplicare, motiv pentru care Primăria plătea penalităţi de 50 de lei pe zi pentru fiecare zi de întârziere în punerea în aplicare a hotărârii, aşa cum a declarat primarul Dumitru Nicolae. Preţul de vânzare propus pentru terenul respectiv este de 101,27 €/mp şi a fost stabilit în baza unui raport de evaluare efectuat de Serviciul Public GeoTopoCad. „Este o decizie din 2007. Noi trebuie să o punem în aplicare, nu să comentăm. Primăria plăteşte 50 de lei pe zi penalităţi pentru orice zi de întârziere. Eu propun să se consemneze în procesul verbal consilierii locali care nu doresc să se pună în practică hotărârea instanţei, ceea ce înseamnă ca Primăria să plătească în continuare penalităţi”, a spus consilierul PSD Lucian Podlaţi. Tema a stârnit reacţia aleşilor atunci când s-a discutat şi preţul de vânzare al terenurilor respective, constatându-se că proiectele nu aveau nici avizele comisiei de fond.
„Văd că este o variaţie foarte mare de preţuri. Sunt terenuri din zone apropiate, cu aceleaşi utilităţi, şi care au fost evaluate la preţuri diferite şi cred că ceva nu este în regulă”, a spus consilierul PC Eugen Găvan. „Evaluările care se fac la GeoTopoCad nu sunt în regulă, în condiţiile în care vorbim de vânzări şi anumite sume. Nu e nimeni care să-i controleze pe aceşti experţi. Acest serviciu este scăpat de sub control. Trei proiecte nu au avizul comisiei de fond. Ar fi trebuit măcar trei semnături din şapte. Nu doresc să se ajungă în situaţia ca acest serviciu să ajungă ca direcţia de Urbanism”, a spus viceprimarul liberal Mircea Răzvan Cristea.
Primarul Dumitru Nicolae le-a promis consilierilor că în maxim trei zile va verifica dacă Serviciul GeoTopoCad deţine autorizaţiile necesare pentru a face evalurile de teren şi că din informaţiile pe care le are ştie că societatea ar fi autorizată, dar i-a asigurat pe aleşii locali că se va face un control: „Eu ştiu că este autorizată. Vom face un control, staţi fără nicio grijă”.
Un singur proiect care viza vânzarea unui teren a primit voturi suficiente, şi anume vânzarea unui teren către firma Termaexim, la care acţionar este secretarul de stat din Ministerul Administraţiei şi Internelor, Mihai Capră, proiect care a fost votat şi de către consilierii locali liberali, semn că plecarea lui Mihai Capră din PNL nu a dat naştere la disensiuni. În mod paradoxal sau poate că nu, preţul de vânzare al unui meru pătrat de teren către firma la care acţionar ar fi Mihai Capră este mai mic decât preţul pe care trebuie să îl plătească familia Cucu, şi anume 99 de euro/mp. Fără să fim răutăcioşi, am putea trage concluzia că serviciul aflat în subordinea Primăriei a fost pentru unii mumă, iar pentru alţii ciumă, când a fost vorba de stabilirea preţurilor de vânzare în anumite cazuri. Lucru care ridică semne de întrebare.