O expoziţie de fotografie dedicată construcţiei liniei de cale ferată Bender-Galaţi a fost vernisată de curând la Muzeul Naţional de Istorie a Moldovei cu ocazia împlinirii a 140 de ani de la darea în exploatare a acestui tronson. Expoziţia este formată din 32 de imagini din colecţia muzeală, care prezintă construcţia acestui drum de cale ferată din Basarabia, cu o lungime de 304 kilometri, ce lega Benderul de portul dunărean Galaţi, relatează MOLDPRES.
În plus, momentul aniversar a fost marcat printr-o emisiune filatelică – un plic cu marcă fixă „140 de ani de la construcţia liniei de cale ferată Bender (Tighina)-Galaţi”, realizat de Întreprinderea de Stat „Poşta Moldovei”. Plicul a fost pus în circulaţie odată cu inaugurarea expoziţiei. Construcţia liniei de cale ferată Bender-Galaţi a fost aprobată în timpul războiului ruso-româno-turc din anii 1877-1878. Lucrările de construcţie au fost puse în sarcina antreprenorului Samuel Poleakov, figură reprezentativă în domeniul feroviar din Rusia. Construcţia liniei de cale ferată Bender-Galaţi a completat harta feroviară din acea perioadă cu noi staţii, precum Bender, Căinari, Zloţi, Schinoasa, Valul lui Traian, Reni ş.a. La Bender şi Reni au fost construite ateliere şi depouri de locomotive.
Construcţia unei căi ferate într-un ritm atît de rapid a trezit interesul în întreaga lume. În anul 1878, Juriul internaţional al Expoziţiei Mondiale de la Paris, unde a fost prezentat proiectul şi darea de seamă cu privire la construcţia căii ferate Bender-Galaţi, i-a dat următoarea apreciere: „Este una dintre cele mai remarcabile construcţii moderne după ritmul de executare”.
Foto: Moldpres