15 NOIEMBRIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Într-o perioadă de caniculă, prima ploaie a fost deosebit de nocivă, nu numai pentru că a fost însoţită de furtună si a creat pagube materiale tecucenilor, ci şi din cauza faptului că a adus un „potop” de mustrări şi sancţiuni angajaţilor şi voluntarilor de la „Situaţii de Urgenţă”.
În cadrul întâlnirii cu reprezentanţii presei, ce a avut loc la finele săptămânii trecute, primarul municipiului Tecuci, Daniel Gerhard Þuchel, s-a arătat dezamăgit de reacţia „lentă” a angajaţilor de la Situaţii de Urgenţă, care  au intervenit cu întârziere la solicitările tecucenilor ce au avut de suferit de pe urma rafalelor de furtună.
„Furtuna care s-a abătut asupra Tecuciului a scos la iveală câteva aspecte deloc de neglijat: faptul că reacţia celor de la Situaţii de Urgenţă este destul de înceată, aceştia ajungând la faţa locului cu mult după mine şi în formaţie incompletă, nu există bază materială adaptată intervenţiilor, nu există o comunicare foarte bună şi, spre surprinderea mea, o parte dintre voluntari nici nu aveau cunoştinţă de faptul că sunt voluntari. Aceşti băieţi nu au fost convocaţi niciodată în ultimii şase ani, de aici şi timpul de reacţie extrem de lung.”
Pentru „lentoarea” cu care s-au prezentat la intervenţii, angajaţii Serviciului pentru Situaţii de Urgenţă au fost mustraţi verbal, dar şi în scris, patru dintre aceştia, care au absentat nemotivat, urmând a trece prin comisia de disciplină. „Salariaţii de la Situaţii de urgenţă, precum şi voluntarii, beneficiază de o groază de facilităţi şi se pare că până acum nu au avut niciun fel de obligaţii. De săptămâna viitoare vor avea loc mai multe alerte, pentru îmbunătăţirea timpilor de reacţie, fiind necesar să existe un termen de prezentare la locul solicitării, care trebuie să fie de maxim 15 minute. Va exista o comunicare mult mai bună prin dispeceratul Poliţiei Locale.”, a explicat primarul Þuchel.
Pe lângă îmbunătăţirea comunicării, a timpilor de reacţie şi utilarea cu o bază materială care să permită intervenţia concretă în situaţii critice, o modificare majoră va avea loc mai ales în rândul voluntarilor, având în vedere faptul că mulţi dintre aceştia nu au competenţe pentru a interveni în situaţii de urgenţă. În acest sens, primarul Daniel Þuchel a precizat: „Mulţi dintre voluntari nu au competenţele necesare unor intervenţii de urgenţă, ei fiind funcţionari publici, puşi pe listele de voluntari doar pentru a beneficia de facilităţi, pe aceste liste regăsindu-se rude de ale fostului primar şi ale Nonei Popovici. La Situaţii de Urgenţă trebuie drujbari, oameni care să conducă utilajele, să poată interveni pentru a scoate apa din curţi în cazul unei inundaţii, să îndepărteze un arbore căzut pe o maşină, să îl încarce pentru a fi transportat, să cureţe o zonă afectată, deci oameni cu putere de muncă. Îmi pare rău că nu s-a învăţat nimic de pe urma calamităţii din 2007.”


Articole înrudite