Gălăţenii pot utiliza platforma electronică https://e-digital.primariagalati.ro/ în relaţia cu Direcţia de Impozite, Taxe şi alte Venituri. Astfel, contribuabilii nu mai sunt nevoiţi să se prezinte la ghişeu pentru a depune cereri sau declaraţii ori pentru a se informa asupra stadiului cererilor şi a modului de soluţionare a acestora, informează Primăria municipiului Galaţi.
Platforma online este un mijloc de comunicare securizată prin intermediul căreia se face o primă verificare a cererilor depuse, a modului corect de completare şi ataşare a documentelor solicitate prin lege, cu precizarea că această primă verificare nu este posibilă în cazul transmiterii documentelor pe e-mail sau prin poştă.
Paşii care trebuie urmaţi se regăsesc după înrolarea în acest sistem electronic. Practic, se pot depune şi obţine online toate tipurile de cereri/declaraţii fiscale, cu excepţia înregistrării mijloacelor auto, respectiv radierea din evidenţa fiscală, întrucât procesarea acestor documente nu depinde doar de Primăria municipiului Galaţi.
Pot fi obţinute informaţii despre: patrimoniul înregistrat la primărie (clădiri, auto, terenuri etc.); sumele totale datorate (la zi, pentru tot anul, pentru obţinerea de certificat fiscal); informaţii despre executare silită, dacă există. În cazul formularelor tipizate, acestea se pot descărca direct sub forma de pdf-uri inteligente, pre-completate cu datele contribuabilului. La depunerea unei cereri, contribuabilul primeşte automat şi email de confirmare a înregistrării (inclusiv număr de înregistrare) şi termenul maxim de rezolvare.
Mai jos ↓ aveţi ataşat un ghid privind modul de utilizare a platformei electronice!