28 SEPTEMBRIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App

Centrul pentru Jurnalism şi trupa Social Act Theatre (Social Act Theatre - SAT) din Galaţi demarează un proiect special, destinat educaţiei tinerilor prin artă. Mai exact, o trupă de teatru independent din Galaţi va susţine reprezentanţii în faţa a circa 200 de elevi din şcoli din Galaţi, Brăila, Focşani şi Slobozia.
SAT este prima trupă de teatru independent din Galaţi şi deja este cunoscută publicului gălăţean, datorită reprezentaţiilor pe care le-a susţinut, până acum, în spaţii neconvenţionale – cluburi, restaurante – dar şi datorită temelor actuale pe care le abordează în cadrul pieselor. Doggy Style este piesa de teatru jucată de actorii SAT, o reprezentaţie care abordează tema câinilor fără stăpân dar care, la finalul fiecărei seri, un căţeluş a fost adoptat de cineva din public.
Revenind la proiectul lansat de Centrul pentru Jurnalism şi SAT, trebuie spus că piesele de teatru ce vor fi jucate în şcoli, atât de actorii gălăţeni cât şi de elevii şcolilor respective, vor fi adevărate lecţii deschise de educaţie civică. Astfel, reprezentaţiile vor aborda teme care îi preocupă pe elevi – care le sunt drepturile lor, cât trebuie să ia atitudine etc - , teme care vor contribui la formarea lor ca viitori adulţi. Temele ce vor fi abordate în cadrul pieselor de teatru vor fi stabilite de actori, împreună cu elevii şi în baza unor chestionare pe care aceştia le vor completa.
Potrivit organizatorilor, “proiectul promovează participarea civică în rândul tinerilor şi îşi propune dezvoltarea unui instrument atractiv pentru activităţile extra-curriculare ale elevilor de liceu. SAT va scrie o scurtă piesă de teatru, pornind de la o temă importantă pentru adolescenţi şi o va juca în şase licee din oraşele implicate în proiect. La finalul piesei, experţii CJI, împreună cu actorii Trupei SAT, vor discuta cu adolescenţii despre cum tinerii pot găsi soluţii nonconformiste la problemele cu care se confruntă comunitatea lor. Piesa de teatru va putea fi folosită şi în cadrul orelor de dirigenţie, sub forma unor jocuri de rol”. “Implicarea civică este privită, de regulă, ca un demers sortit eşecului, atât de familie, cât şi în şcoală. Liceenii primesc puţine informaţii legate de participarea civică şi, de cele mai multe ori, le consideră plictisitoare şi fără aplicare în \"viaţa reală\". CJI are o experienţă bogată în derularea de cursuri de educaţie civică destinate liceenilor. Sunt activităţi non-formale, care presupun creativitate, jocuri de rol, interactivitate cu colegii, iar tinerii cu care am lucrat până acum le-au apreciat foarte tare”, a declarat Cristina Lupu, director de programe al CJI.
Proiectul “Educaţie civică prin teatru social” este realizat cu sprijinul financiar al Fondului pentru Inovare Civică, program finanţat de Trust for Civil Society in Central and Eastern Europe.


Articole înrudite