Consiliul Local a aprobat în cadrul şedinţei desfăşurate marţi după-amiază proiectul de act normativ care prevede procedura de acordare a facilităţilor fiscale la plata impozitului pentru clădirile la care s-au realizat lucrări conform Ordonanţei 18 din 2009 privind creşterea performanţei energetice a blocurilor de locuinţe. Potrivit declaraţiei consilierului local PC, Florin Gasparotti, procedura a fost stabilită în cadrul comisiei de buget finanţe a Consiliului Local, iar proiectul de hotărâre, aprobat în cadrul şedinţei, specifică paşii care trebuie urmaţi de către gălăţenii care doresc să beneficieze de scutirea timp de 7 ani de la plata impozitului pe locuinţe. „Cred că această facilitate de scutire timp de 7 ani de la plata impozitului pe locuinţe este un lucru bun pentru gălăţenii care doresc să îşi reabiliteze termic locuinţele”, ne-a mai declarat consilierul local PC Florin Gasparotti.
Potrivit hotărârii de Consiliu Local, de scutirea impozitului pe clădiri beneficiază persoanele fizice sau juridice care deţin în municipiului Galaţi apartamente în blocurile de locuinţe şi imobile la care s-au realizat lucrări în condiţiile Ordonanţei de Urgenţă 18/2009 privind creşterea performanţei energetice a blocurilor de locuinţe, actualizată.
Ce condiţii trebuie îndeplinite
Pentru a beneficia de această facilitate, persoanele fizice sau juridice trebuie să îndeplinească următoarele condiţii, respectiv să realizeze lucrările de intervenţie prevăzute în OUG nr. 18/2009 privind creşterea performanţei energetice a blocurilor de locuinţe, actualizată, lucrările de intervenţie realizate la clădiri trebuie să fie recomandate de către auditorul energetic în certificatul de performanţă energetică sau, după caz, în raportul de audit energetic, din procesul-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor trebuie să reiasă că s-au realizat lucrările recomandate de către auditorul energetic. De asemenea, lista condiţiilor mai prevede ca executarea lucrărilor de intervenţie să fi fost făcute pe cheltuială proprie; pe durata derulării înlesnirii, beneficiarul acesteia să achite la scadenţă toate obligaţiile faţă de bugetul local pentru care nu beneficiază de înlesnire, proprietarul imobilului să achite integral toate obligaţiile faţă de bugetul local, calculate până la data depunerii cererii de înlesnire.
Un maldăr de acte pentru obţinerea facilităţilor
Scutirea de la plata impozitului pe clădire se va face cu începere de la întâi ianuarie a anului fiscal următor finalizării lucrărilor, pe o perioadă de 7 ani, pe baza unui dosar depus la Direcţia Tehnică a Primăriei. Dosarul va cuprinde cererea contribuabilului persoană juridică sau persoană fizică (în cazul Asociaţiilor de Proprietari cererea va fi însoţită de tabel nominal cu proprietarii care au susţinut financiar lucrările şi de hotărârea adunării generale a proprietarilor prin care se decide efectuarea lucrărilor), extras de carte funciară, actualizat; copie dupa Autorizaţia de Construire, copie după raportul de audit energetic cu măsurile recomandate de auditor, copie după contractul de lucrări; copie după certificatul energetic emis după execuţia lucrărilor; copie după certificatul de garanţie a lucrărilor executate; copie după documentele de plată: facturi, chitanţe. În cazul înstrăinării clădirii, scutirea de impozit nu se aplică noului proprietar al acesteia.