Inspectoratul Şcolar Judeţean Galaţi scoate la concurs 1.572 de posturi de cadre didactice la nivelul judeţului, dintre care doar 234 vor fi pe perioadă nedeterminată. Practic, 1.020 de catedre sunt incomplete, 693 dintre acestea fiind în mediul rural. Dacă este să discutăm de posturile titularizabile, 94 sunt în mediul urban şi 144 în mediul rural. Pentru cele 1.572 de posturi s-au înscris 1.008 candidaţi, însă doar 1.001 candidaţi vor participa efectiv la concurs, deoarece diferenţa de candidaţi fie nu avea modulul psihopedagogic care se cere, fie nu avea specializările în domeniu, după cum a precizat inspectorul şcolar general adjunct Diamanta Bulai. Concurenţa pe anumite materii este acerbă. De pildă, la Limba Română s-au înscris 113 candidaţi pe 43 de posturi, din care doar şapte este posibil să fie titularizabile. La Chimie a fost scos la concurs un singur post titularizabil, pentru care au aplicat 17 candidaţi, iar la Matematică sunt disponibile 79 de posturi, din care 29 titularizabile, pe care se vor bate 67 de candidaţi.
Mai puţine gradaţii de merit în 2013
Şi gălăţenii cu studii de specialitate care doresc o carieră în învăţământ pot aplica pentru unul dintre cele 149 de posturi de învăţători scoase la concurs, interesant de amintit fiind că până acum s-au înscris doar 86 de candidaţi. Prima probă va fi inspecţia specială la clasă, ce va avea loc în intervalul 27 mai-27 iunie. Pentru dascălii care sunt deja în activitate veştile nu sunt deloc îmbucurătoare. Procesul de acordare a gradaţiilor de merit nu a fost încă finalizat, afişarea rezultatelor după contestaţii urmând să aibă loc pe 26 mai, dar se ştie deja că numărul profesorilor care vor beneficia de aceste drepturi nu va depăşi cifra de 75. Numărul este practic cu jumătate mai mic decât în 2012, cea mai importantă pondere în selecţia dascălilor, care vor primi gradaţii de merit, urmând să o aibă activităţile complexe cu valoare instructiv educativă. Este vorba de rezultate deosebite obţinute în pregătirea preşcolarilor şi a elevilor în atingerea obiectivelor specifice impuse de curriculumul şcolar, în rezultate ale elevilor la clasă, la testări şi examene naţionale de sfârşit de ciclu, rezultate obţinute cu clasa şi individual la disciplinele de specialitate din învăţământul vocaţional.