17 NOIEMBRIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Avem terminal plutitor de pasageri
Avem terminal plutitor de pasageri
Conform acordurilor Schengen semnate de România, trebuie să avem terminal de pasageri care să deservească punctul de trecere a frontierei Schenghen, inclusiv în zona Galaţiului. Terminalul plutitor de la Galaţi a fost inaugurat ieri în prezenţa unei comisii de recepţie a Ministerului Transporturilor precum şi a oficialităţilor Administraţiei Porturilor Dunării Maritime (APDM) Galaţi.
Terminalul plutitor este un ponton pentru pasageri, care a fost construit de societatea Navrom Reparaţii SRL. Terminalul conţine birouri de dispecerat şi compartimente dotate cu camere de supraveghere cu alimentare independentă. Spaţiile respective vor fi utilizate de cei care lucrează în punctul vamal - poliţiştii de frontieră, vameşii, angajaţii SRI. Pontonul măsoară 40 metri în lungime, 11,5 metri în lăţime, având un pescaj de 0,80-1,00 metri. Autonomia de funcţionare a terminalului pe tancul propriu de combustibil este de 24 ore. Terminalul are instalaţie proprie de încălzire ce conţine inclusiv panouri solare, care vor asigura încălzirea apei menajere în perioada verii.
Directorul APDM, Mihai Ochialbescu, a declarat: „Terminalul va intra în funcţiune în momentul în care vom intra în spaţiul Schengen. Acesta va deveni imediat funcţional. Acum facem recepţia tehnică a acestui ponton. Va fi amplasat undeva pe Faleza Dunării, cât mai aproape de Gara Fluvială, într-o zonă cât de cât pitorească, nu în afara oraşului. Vom da liber să fie montată toată aparatura necesară pentru controlul de frontieră şi, în momentul în care vor apărea navele de pasageri, bineânţeles că se va putea face controlul de rigoare”. Ochialbescu a adăugat că iniţial a fost luată în discuţie construcţia unei clădiri care să îndeplinească funcţia de terminal, însă ulterior ideea terminalului plutitor a fost cea adoptată, din perspectiva unor costuri mult diminuate, comparativ cu cele implicate de o construcţie fixă, estimată la circa 4 milioane de euro. Soluţia aleasă a fost preferată şi datorită faptului că navele cu pasageri străini nu acostează în prezent la Galaţi. Mai mult, directorul APDM nu estimează o creştere a numărului navelor care acostează la Galaţi generată de apariţia terminalului, însă aşa cum precizam mai sus, investiţia era o condiţie de aderare la spaţiul Schengen impusă României. Ochialbescu a declarat: ”În Galaţi nu a fost trafic de pasageri de foarte mult timp, de pe vremea când aveam noi nave de pasageri şi făcem Galaţi-Brăila, Galaţi-Tulcea. Din discuţiile cu tour-operatorii, ei nu au fost foarte interesaţi de oraşul Galaţi din diverse motive, în primul rând turistice, şi atunci preferă să ajungă la Tulcea ca să meargă în Deltă. Cam de 15 ani nu au mai fost nave de pasageri la noi, dar nu e timpul pierdut”.
Investiţia nu este complet inutilă, cum poate părea, căci, în condiţiile în care pontonul nu va mai fi necesar deservirii frontierei, acesta va putea fi utilizat pentru alte activităţi portuare, conform declaraţiilor directorului APDM. Posibilitatea modificării destinaţiei investiţiei reprezintă un alt argument în favoarea construcţiei mobile şi nu a clădirii fixe.

Articole înrudite