Poliţiştii gălăţeni continuă activităţile din campania „Infractorii te pot cunoaşte mai bine decât crezi!”. De această dată poliţiştii de prevenire şi proximitate au desfăşurat o acţiune de informare a persoanelor aflate în zona centrală a oraşului cu privire la modalităţile de prevenire a furturilor şi a tâlhăriilor. Acestea au primit din partea oamenilor legii broşuri conţinând sfaturi pentru protejarea locuinţelor şi a autoturismelor, dar şi recomandări pentru a nu deveni victime ale infracţiunilor de tâlhărie, în special a celor comise prin smulgere, specifice sezonului estival. „Pentru a-i ţine pe hoţi cât mai departe de locuinţa personală, cetăţenii aflaţi în zonă au fost sfătuiţi să aplice câteva măsuri simple de autoprotecţie. Să se asigure că uşa de acces în locuinţă este încuiată, chiar şi atunci când se află acasă. Să încuie uşa cu cheia, chiar dacă părăsesc locuinţa doar pentru câteva minute. Să nu permită accesul în locuinţă persoanelor care oferă bunuri spre vânzare sau prezintă diverse promoţii. Să asigure toate uşile şi ferestrele atunci când pleacă de la domiciliu pentru o perioadă mai mare de timp. Dacă locuiesc la parter sau etajul I şi nu au montate grilaje de protecţie solide, să evite să lase ferestrele larg deschise pe timpul nopţii sau atunci când nu se află acasă. Având în vedere caracteristicile situaţiei operative, persoanelor vârstnice le-au fost oferite şi materiale conţinând recomandări pentru prevenirea înşelăciunilor comise prin intermediul apelurilor telefonice, prin metode gen «accidentul» sau «premiul»”, a declarat cms. Cristina Tatulici, de la IPJ Galaţi. Astfel, gălăţenii au fost sfătuiţi să verifice orice informaţie prin care li se solicită să trimită bani prin terţi unor rude despre care li se spune o poveste, de obicei impresionantă; să nu trimită coduri de reîncărcare electronică, în niciun caz unor persoane străine, indiferent de calitatea pe care acestea susţin că o au;
să nu dea crezare veştilor prin care au fost anunţaţi că sunt „fericiţii” câştigători ai unor concursuri la care nu au participat; simpla utilizare a serviciilor unui furnizor (de telefonie, cablu tv etc.) nu presupune înscrierea automată la vreun concurs, fără consimţământul abonatului;
să nu achite niciodată în avans sume de bani pentru ridicarea unor premii; plata impozitelor sau a altor taxe se realizează ulterior.