15 NOIEMBRIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
42 de milioane de lei pentru modernizarea porturilor dunărene
42 de milioane de lei pentru modernizarea porturilor dunărene

APDM Galaţi a finalizat zilele trecute un proiect ce vizează modernizarea şi dezvoltarea porturilor maritime şi dunărene, valoarea acestuia depăşind 42 de milioane de lei, din care aproape 23 de milioane reprezintă contribuţia Comisiei Europene. Unul din obiectivele proiectului a fost creşterea capacităţii de operare a portului Brăila, prin construcţia unei dane noi de acostare şi prin amenajarea unei dane de aşteptare. În egală măsură, au fost luate măsuri pentru protecţia malului Dunării împotriva eroziunii în zona celor două cheuri prin efectuarea mai multor lucrări de amenajare. Punerea în practică a proiectului amintit va genera creşterea traficului maritim şi fluvial până la 154.000 de tone pe an, dar a creat şi 100 de locuri de muncă temporare în faza de execuţie. „Vor urma mai multe proiecte ce vizează modernizarea danelor, a infrastructurii portuare din porturile Galaţi, Tulcea şi Brăila. Unul dintre obiective este eliminarea inundaţiilor pe platformele portuare”, a declarat Mihai Ochialbescu, directorul general al APDM Galaţi.

Şantierul naval şi Zona Liberă ar putea fi afectate de viitură

Creşterea nivelului Dunării creează deja probleme în alte porturi din ţară. La Bechet şi Corabia porturile au deja de suferit din cauza nivelului ridicat al Dunării, iar în perioada imediat următoare ar putea urma portul de la Turnu Măgurele. La Galaţi nu sunt deocamdată probleme, dar nu se ştie dacă lucrurile vor rămâne aşa. „Debitul Dunării va creşte, dar nu alarmant”, susţine directorul APDM Galaţi. Dacă nivelul Dunării va continua să crească, primele afectate vor fi Şantierul Naval şi Zona Liberă. Operatorii portuari au început deja să ia măsuri în situaţia în care apele Dunării vor depăşi cota de inundaţie. În jurul utilajelor, cum ar fi macaralele portuare, se realizează bariere de protecţie din saci de nisip, însă nu se ştie dacă aceste măsuri vor fi suficiente în faţa unei noi viituri pe Dunăre.


Articole înrudite