Potrivit ordinului de ministru publicat în Monitorul Oficial vineri, 13 mai 2022, „la nivelul fiecărui judeţ/sector al municipiului Bucureşti, pilotarea evaluării standardizate se va organiza în câte 7 unităţi de învăţământ, incluzând unităţi de învăţământ cu profil pedagogic”, potrivit edupedu.ro.
Ordinul emis de ministrul Educaţiei introduce organizarea pilotării evaluării standardizate la finalul anului şcolar 2021 - 2022, cu scopul de a stabili nivelul competenţe ale elevilor la finalul anului şcolar. În Ordinul publicat vineri seară în Monitorul Oficial a fost introdus şi un articol care prevede în ce condiţii se încheie protocolul de colaborare între minister şi compania care furnizează evaluarea, dar nu se menţionează numele acesteia. Art 7. (1) „În vederea pilotării evaluării standardizate, Ministerul Educaţiei încheie un protocol de colaborare cu titlu gratuit fără implicaţii financiare ale părţilor. În cadrul protocolului de colaborare activităţi de pilotare pot fi organizate până la finalul anului 2022. Se aprobă lista unităţilor de învăţământ participante la pilotarea standardizată prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin”.
Cu doar o zi înainte de publicarea ordinului, ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, anunţase, în cadrul lansării Raportului privind Literaţia, că vrea să încredinţeze prin parteneriat cu Ministerul testările pentru copii iniţiate de compania Brio, platformă ed-tech de măsurare a performanţei educaţionale. Testele se vor da în perioada 30 mai - 10 iunie pentru elevi ai claselor I-a - a VII-a şi elevi ai claselor a IX-a - a XI-a vor susţine testele în perioada 30 mai - 8 iunie. În total au fost alese 329 de şcoli.
Criteriile prin care au fost alese şcolile pentru pilotarea testelor standardizate au fost:
1. Un colegiu/liceu cu profil pedagogic;
2. O unitate de învăţământ gimnazial din mediul urban mare (municipiu);
3. O unitate de învăţământ gimnazial din mediul urban mic;
4. O unitate de învăţământ liceal din mediul urban mic;
5. O unitate de învăţământ gimnazial din mediul rural mic;
6. O unitate de învăţământ gimnazial din mediul rural mare;
7. O unitate de învăţământ liceal din mediul rural.
Disciplinele la care se organizează Evaluarea standardizată la finalul anului şcolar 2021 - 2022 sunt următoarele:
a) pentru elevii claselor I-a - a VII-a, limba română şi matematică;
b) pentru elevii claselor a IX-a - a XI-a, limba română şi, în funcţie de filieră, profil şi specializare, disciplina care se susţine la examenul naţional de bacalaureat, ca probă obligatorie a profilului, matematică sau istorie.
VEZI LISTA şcolilor şi liceelor din Galaţi alese de Ministerul Educaţiei pentru a face parte din programul pilot, în Galeria de imagini de mai jos! ↓