24 DECEMBRIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Primăria autorizează taxiuri noi, dar uită de cei în scaun cu rotile
Primăria autorizează taxiuri noi, dar uită de cei în scaun cu rotile

Deşi, recent, o tânără gălăţeancă aflată în scaun rulant a propus, public, Primăriei Galaţi să nu mai acorde autorizaţii de taxi dacă firmele respective de taximetrie nu dovedesc faptul că au măcar un singur taxi adaptat transportului persoanelor cu dizabilităţi, instituţia continuă să acorde licenţe, conform unei hotărâri de CL în care nu se precizează niciunde o astfel de condiţie. Primăria municipiului Galaţi a anunţat recent că până pe 10 noiembrie se primesc solicitări pentru atribuirea unui număr de 18 autorizaţii taxi disponibile din totalul de 1.000 autorizaţii taxi aprobate de Consiliul local prin HCL 74 / 01.03.2016. Printre criteriile de departajare şi punctajele care se acordă autovehiculelor solicitante de licenţe de taxi se află: vechimea maşinii, existenţa aerului condiţionat, norma Euro a motorului, numărul de airbaguri, volumul portbagajului, vechimea operatorului etc.   Din păcate, la condiţiile de acordare a licenţei nu se regăseşte nici un cuvânt cu privire la transportul persoanelor cu dizabilităţi, deşi există probleme în acest sens, cea mai des întâlnită fiind aceea că maşinile nu au spaţiu necesar, în portbagaj, pentru a se pune scaunul rulant (uneori portbagajul fiind ocupat de rezervorul GPL!). Problema este că legislaţia în vigoare obligă firmele de taximetrie să deţină cel puţin o maşină adaptată transportului persoanelor cu dizabilităţi, obligaţie care nu se respectă la Galaţi, unde nu există nici măcar un singur astfel de taxi.
Situaţia a fost semnalată, recent, de  gălăţeanca Marta Iosefina Bencze (o tânără cu dizabilităţi motorii care se deplasează în scaunul rulat) care a propus Primăriei Galaţi ca aceasta să nu mai acorde autorizaţii de taxi dacă firmele respective de taximetrie nu dovedesc că au măcar un singur taxi adaptat transportului persoanelor cu dizabilităţi - condiţie de altfel obligatorie, impusă de art. 64 al Legii 448/2006.
“Legea spune că trebuie să existe astfel de maşini adaptate şi ele nu există. Mă gândesc însă că şi autorităţile locale au partea lor de vină – dacă fiecare Primărie ar refuza să mai acorde licenţa de taxi dacă firma respectivă nu are măcar o maşină adaptată transportului persoanelor cu dizabilităţi, probabil că astfel de situaţii, cum mi s-a întâmplat mie, ar fi mai puţine sau chiar ar dispărea”, a declarat Marta, care a trăit, în această vară, o urâtă experienţă la Bucureşti, unde un şofer de taxi a refuzat să o transporte, devenind agresiv în momentul în care fata i-a cerut explicaţii. O experienţă împărtăşită de Marta în spaţiul public, despre care şi noi am scris pe larg, moment în care Primăria Galaţi s-ar fi putut autosesiza şi ar fi putut corija situaţia existentă, devenind astfel poate primul oraş din România unde firmele de taxi sunt obligate de administraţia locală să... respecte legea în privinţa transportului persoanelor cu dizabilităţi.


Articole înrudite