După protestul angajaţilor de la Transurb din urmă cu două săptămâni, o comisie specială de control din cadrul Primăriei Galaţi a demarat o serie de verificări la societatea publică de transport local. Acesta a întocmit ieri un raport, înaintat primarului Marius Stan, prin care a dispus mai multe măsuri, în capul listei fiind prezentarea de către conducerea Transurb, în termen de o săptămână, a unui proiect de organigramă adaptată la condiţiile reale de funcţionare a societăţii şi care să urmărească eficientizarea activităţii, dar şi reducerea de posturi TESA. „Noi am demarat din luna februarie 2014 procedura de reorganizare a activităţii la societate, ce înseamnă o nouă organigramă de personal. Nu va pleca numai personal TESA din societate, ci angajaţi din toate sectoarele, e vorba de 5% din personal”, ne-a declarat Genica Totolici, directorul Transurb. O altă măsură dispusă de comisia de control este ca directorul general al societăţii publice de transport local să nu mai încaseze premierea anuală cuprinsă între 29.000 şi 58.000 lei, pentru că nu ar fi fost stabilite şi aprobate criteriile de performanţă.
Majorările salariale cerute de şoferi, sub semnul întrebării
Mai multe activităţi din cadrul Transurb vor fi externalizate în perioada următoare, după ce comisia de control a ajuns la concluzia că acestea grevează fondul de salarii, fără să precizeze însă care sunt aceste activităţi. O prioritate o reprezintă şi alegerea unui nou preşedinte al consiliului de administraţie la Transurb, membrii CA urmând să aprobe în regim de urgenţă completarea parcului auto al societăţii cu mijloace de transport de capacitate medie şi mică (midibuze şi microbuze), cu care se va executa orarul regulat de transport pentru rentabilizarea traseelor care nu au flux de călători pe toată durata zilei sau care deservesc cartierele de la periferia oraşului.
În ceea ce priveşte majorările salariale cerute de şoferi în timpul protestului, comisia de control a stabilit că acestea vor putea fi luate în calcul numai după aprobarea noii organigrame şi a noului stat de funcţii, dar şi după analizarea impactului pe care acestea le vor avea asupra fondului de salarii prevăzut pe 2014.