După ce conducerea APDM Galaţi a anunţat, la începutul lunii februarie, că a fost atribuit contractul pentru lucrările din cadrul proiectului „Platformă Multimodală Galaţi - Etapa I - Modernizarea infrastructurii portuare“ -» citeşte aici «-, următorul pas în realizarea Platformei nu poate fi făcut, deoarece etapa a doua încă nu poate fi demarată. Licitaţia pentru Proiectul „Platformă Multimodală Galaţi - Etapa II - Modernizarea infrastructurii rutiere din zona Platformei Multimodale pentru înlăturarea blocajelor în trafic şi relocarea unui segment de cale ferată pentru fluidizarea traficului feroviar din zona portuară” a fost anulată din lipsă de ofertanţi. Valoarea totală estimată a acestor lucrări era de 39.590.760 lei fără TVA, adică peste 8 milioane de euro. Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare a expirat la data de 31 ianuarie 2020.
Proiectul „Platformă Multimodală Galaţi - Etapa II - Modernizarea infrastructurii rutiere din zona Platformei Multimodale pentru înlăturarea blocajelor în trafic şi relocarea unui segment de cale ferată pentru fluidizarea traficului feroviar din zona portuară” reprezintă a doua etapă a proiectului „Platformă Multimodală Galaţi - înlăturarea blocajelor majore prin modernizarea infrastructurii existente şi asigurarea conexiunilor lipsă pentru reţeaua central Rhin - Dunăre/Alpi” şi are ca scop realizarea de investiţii în infrastructura rutieră şi feroviară de acces în port. Pentru infrastructura rutieră sunt vizate investiţii pentru infrastructura necesară activităţilor care sunt în responsabilitatea statului român, adică cele considerate a nu avea un caracter economic. Infrastructura publică rutieră ce va fi modernizată în cadrul acestui obiectiv investiţional este deschisă publicului făcând parte din reţeaua naţională şi europeană de transport. Ulterior modernizării, infrastructura va fi administrată de CNAIR, nefiind exploatată de APDM.
În privinţa infrastructurii feroviare, este vizată relocarea liniei de cale ferată care străbate portul Galaţi. Aceasta este administrată de către CFR şi asigură accesul în celelalte porturi situate în aval de portul Bazinul Nou - în cadrul căruia va fi amplasată Platforma Multimodală Galaţi. Linia de cale ferată „Cântar” nu este legată de Platforma Multimodală Galaţi. Această cale ferată nu va fi exploatată economic, în sensul în care nu se va percepe o taxă pentru utilizarea ei, însă este destinată a fi utilizată de către instituţiile şi societăţile care îşi desfăşoară activitatea în port şi va fi deschisă oricăror utilizatori care doresc ca mărfurile lor să ajungă, pe calea transportului feroviar, în porturile situate în aval de portul Bazinul Nou, spre a fi transbordate pe Dunăre. Ulterior relocării, aceasta linie de cale ferată va fi administrată de CFR Infrastructură, compania naţională care administrează întreaga infrastructură publică feroviară.