19 MAI 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Cale ferată dublă până în Portul Galaţi, pentru ca trenurile de marfă din Ucraina să fie descărcate direct în nave
Cale ferată dublă până în Portul Galaţi, pentru ca trenurile de marfă din Ucraina să fie descărcate direct în nave

O investiţie de peste 26 de milioane de euro, care va face parte dintr-o strategie comună a autorităţilor din Galaţi şi Brăila, de a dezvolta întreaga infrastructură a zonei - rutieră, navală şi aeriană, va fi implementată în perioada următoare, precizează Costel Fotea, preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Galaţi.

"Am participat la Brăila, la conferinţa de prezentare a acestei importante lucrări care va duce la dezvoltarea de noi rute comerciale şi care în mod cert va aduce beneficii şi zonei navale gălăţene, pentru care sunt prevăzute de asemenea investiţii de peste 200 de milioane de euro. Mai mult, recent am primit o veste bună de la Ministerul Transporturilor. Calea ferată cu ecartament dublu va fi prelungită de urgenţă cu patru kilometri până în Portul Galaţi, astfel încât trenurile de marfă din Ucraina să fie descărcate direct în navele din port", a precizat Costel Fotea într-o postare pe Facebook.

Este vorba despre o linie ferată cu ecartament larg, de tip sovietic, care va fi redată rapid în folosinţă în portul Galaţi, astfel încât trenurile de marfă încărcate cu cereale din Ucraina să poată ajunge până la nave, a declarat pentru Economedia ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Ucraina foloseşte ecartamentul larg, de tip sovietic, în timp ce România foloseşte ecartamentul îngust, european. Această diferenţă face să se piardă mult timp la intrarea în România a transporturilor de cereale din Ucraina, iar faptul că Portul Galaţi are această linie ferată de tip sovietic face ca trenurile ucrainene să nu mai piardă timpul cu schimbarea roţilor la graniţă, a mai declarat Grindeanu pentru sursa citată. Avantajul Portului Galaţi e că aici pot fi încărcate atât navele fluviale, cât şi navele maritime, potrivit dcnews.ro.

De asemenea, în acest context, preşedintele CJ Galaţi a mai declarat că: "Lucrăm împreună cu ai noştri colegi de la Brăila pentru a implementa cât mai multe proiecte regionale, în cadrul unei strategii clare şi coerente, prima din ultimele decenii care se bazează pe documente viabile şi cel mai important pe lucrări majore aflate deja în implementare (Podul peste Dunăre, Drumul Expres Brăila - Galaţi)".


Articole înrudite