24 FEBRUARIE 2025 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
FOTO: Registrul Auto Român atrage atenţia la “improvizaţii”! Ce le recomandă şoferilor
FOTO: Registrul Auto Român atrage atenţia la “improvizaţii”! Ce le recomandă şoferilor

Registrul Auto Român (RAR) anunţă că desfăşoară activităţi complexe pentru supravegherea pieţei naţionale din aria de competenţă, dar conştientizarea riscurilor pe care le pot genera improvizaţiile este un pas esenţial pentru a putea creşte împreună gradul de siguranţă în trafic.
“Menţinerea şi depăşirea standardelor înalte pe care RAR le aplică în activităţile de inspecţie şi control, prin Direcţia Supraveghere Piaţă, presupune acţiuni organizate pe paliere multiple, dincolo de acţiunile de control propriu-zise. Noi suntem prezenţi în toate domeniile cu care se intersectează un autovehicul pe parcursul perioadei de exploatare, de la piaţa componentelor auto, la controalele efectuate în atelierele de reparaţii, în staţiile de inspecţie tehnică periodică sau în atelierele TLV şi până în piaţa centrelor de dezmembrări de maşini. Doar anul trecut am blocat, după ce am răspuns solicitărilor venite din partea autorităţilor vamale, 18 transporturi de componente auto neconforme cu normele europene. Existenţa în piaţă a pieselor auto de calitate nu este o garanţie că reparaţiile sunt conforme, dacă operaţiunile nu se desfăşoară în atelierele autorizate RAR, aproximativ 12.500 la număr la finalul anului trecut. Pe site-ul www.rarom.ro este disponibilă lista service-urilor autorizate, detaliată în funcţie de tipul de intervenţie pentru care este autorizat service-ul respectiv. Ţineţi cont de faptul că un atelier autorizat pentru tinichigerie, de exemplu, nu poate efectua în siguranţă intervenţii asupra sistemelor esenţiale ale unui vehicul!”, informează RAR, prin intermediul unui comunicat de presă.
Şeful Direcţiei Supraveghere Piaţă, ing. Mihai Dogărescu, atenţionează că, “în cazul în care calitatea lucrărilor nu este cea dorită, nu există o garanţie reală pentru intervenţia efectuată”: “Le recomandăm posesorilor de autovehicule să se gândească din următoarea perspectivă la economia pe care cred că o fac atunci când aleg să meargă într-un atelier improvizat. În cazul în care calitatea lucrărilor nu este cea dorită, nu există o garanţie reală pentru intervenţia efectuată, iar apoi intervine dificultatea în a demonstra că autovehiculul va fost reparat în acel atelier, atunci când sesizaţi autorităţile. Altfel spus, acţiunile legale împotriva persoanelor neautorizate care desfăşoară activităţi de reparaţii necesită mai mult timp şi mai multe resurse implicate”.
În paralel, RAR a implementat posibilitatea concilierii între clienţi şi agenţii economici, “o metodă prin care specialiştii noştri încearcă să medieze neînţelegerile cu acordul părţilor, salvând astfel timp şi resurse. Concilierea este posibilă doar dacă reclamantul îşi manifestă acordul pentru acest proces”, potrivit comunicatului RAR.
“Nu credem că singurul scop este acela de a aplica sancţiuni, ci de a ne asigura că tot acest lanţ de activităţi funcţionează corect pentru a atinge singurul obiectiv care contează cu adevărat: siguranţa noastră în trafic, fie că suntem conducători auto, pasageri sau pietoni. Totuşi, anul trecut am desfăşurat peste 4.500 de acţiuni de control în toată zona de competenţă (ateliere de reparaţii, ateliere TLV, parcuri de dezmembrări etc.), iar pentru abaterile constatate s-au aplicat sancţiuni în valoare de 7.3 mil. de lei şi s-au dispus măsuri complementare. Atunci când, în urma sesizărilor şi acţiunilor de control depistăm persoane fizice neînregistrate fiscal care desfăşoară activităţi de reparaţii auto, sesizam autorităţile competente să investigheze din punct de vedere legal. Vedem, aşadar, că supravegherea pieţei este o acţiune complexă, pe care o desfăşurăm pe toate palierele pe care avem competenţă, cel mai nou segment fiind supravegherea pieţei online. RAR îşi orientează resursele şi spre analiza şi supravegherea acestei pieţe în care activează producătorii/importatorii/distribuitorii de autovehicule, echipamente, piese de schimb şi materiale destinate autovehiculelor rutiere, cât şi prestatorii de servicii de reparaţii, de reconstrucţie sau de dezmembrări ale autovehiculelor rutiere”, conchide RAR. Imagini, mai jos!


Articole înrudite