Primarul Galaţiului a obţinut ieri aprobarea Consiliului Tehnico-Economic (CTE) pentru demararea a patru noi proiecte de investiţii importante pentru dezvoltarea oraşului. Proiectele vor fi supuse votului Consiliului Local, finanţarea lor urmând să se facă prin atragerea de fonduri europene.
„Sunt proiecte vitale pentru dezvoltarea şi modernizarea Galaţiului. Sunt prioritare şi vrem să le facem cu bani europeni. Comunitatea europeană pune la bătaie fonduri consistente în noul exerciţiu bugetar pentru modernizarea infrastructurii rutiere, de transport urban, sociale şi pentru restaurarea şi conservarea bunurilor de patrimoniu, pe care nu avem voie să le ratăm. Dacă predecesorii mei nu au înţeles cât de multe se pot face cu finanţare de la Uniunea Europeană şi au pierdut bani mulţi şi importanţi, care ar fi putut să dezvolte oraşul, eu îmi doresc să finalizăm cât mai multe proiecte cu bani europeni”, a declarat Marius Stan.
74 milioane euro pentru modernizări de drumuri
Cel mai amplu proiect aprobat de CTE, în această etapă, este modernizarea axei rutiere ”strada Siderurgiştilor – strada 1 Decembrie 1918 – strada Traian Vuia – strada Henri Coandă – Bulevardul George Coşbuc (segmentul cu cale de rulare a tramvaielor)”. Valoarea investiţiei se ridică la aproximativ 54 milioane de euro şi presupune: reabilitarea reţelei edilitare subterane; reabilitarea carosabilului; modificarea zonei carosabile şi a trotuarelor, pentru amenajarea de parcări noi şi piste pentru biciclişti; reabilitarea trotuarelor; reabilitarea semnalizării rutiere; modernizarea sistemului de iluminat stradal; înnoirea mobilierului urban; reabilitarea peisagistică a spaţiilor verzi existente şi crearea unor spaţii verzi noi; modernizarea căii de rulare a tramvaielor (linii, macazuri, peroane, reţea de alimentare) şi mutarea în subteran a tuturor reţelelor de cabluri aeriene (canalizaţii speciale introduse în trotuare).
Al doilea proiect de investiţii în modernizarea infrastructurii rutiere vizează axa Est-Vest şi reabilitarea străzii Basarabiei (segmentul cuprins între străzile Traian şi Mihai Bravu) şi Calea Prutului (între strada Mihai Bravu şi DN 2B). Valoarea investiţiei se ridică la aproximativ 37 milioane euro şi presupune: reabilitarea reţelei edilitare subterane; reabilitarea carosabilului; modificarea zonei carosabile şi a trotuarelor, pentru amenajarea de parcări noi şi piste pentru biciclişti; reabilitarea trotuarelor; reabilitarea semnalizării rutiere; repararea celor două pasaje subterane de pe Calea Prutului; modernizarea sistemului de iluminat stradal; înnoirea mobilierului urban; reabilitarea peisagistică a spaţiilor verzi existente şi crearea unor spaţii verzi noi; modernizarea căii de rulare a tramvaielor (linii, macazuri, peroane, reţea de alimentare) şi mutarea în subteran a tuturor reţelelor de cabluri aeriene (canalizaţii speciale introduse în trotuare).
O nouă faţă pentru Parcul „Eminescu”
Al treilea proiect vizează modernizarea Parcului ”Mihai Eminescu” şi este estimat la peste 1,5 milioane euro. Proiectul presupune: refacerea aleilor existente şi amenajarea unor alei noi; refacerea patrimoniului arboricol; refacerea zonelor verzi (arbuşti, flori, iarbă); reabilitarea fântânii arteziene existente; construirea unei fântâni arteziene noi; refacerea integrală a împrejmuirii parcului; consolidarea podului rustic; modernizarea mobilierului urban; modernizarea iluminatului ambiental; dotarea parcului cu reţele noi de apă, canalizare şi irigaţii; dotarea parcului cu rastele pentru biciclete şi puncte de informare; construirea unor locuri noi de parcare prin desfiinţarea garajelor existente în zonă şi desfiinţarea construcţiilor ilegale din parc.
S-a găsit o soluţie pentru fostul Centru de transfuzii
Al patrulea proiect de investiţii propus pentru finanţare europeană este reabilitarea şi modernizarea imobilului din strada Saturn nr. 6A (fostul Centru de transfuzii sanguine) şi transformarea acestuia în ”Centru terapeutic pentru persoane vârstnice şi persoane cu dizabilităţi”. Valoarea proiectului depăşeşte 600.000 euro şi presupune reabilitarea generală a clădirii, creşterea eficienţei energetice a imobilului, dotarea imobilului cu rampe şi lift hidraulic pentru persoanele cu handicap, dar şi pentru persoanele în vârstă care se deplasează cu dificultate, montarea unei centrale termice, precum şi refacerea împrejurimilor (asfaltare alei, refacere spaţii verzi, înnoire mobilier urban).
Potrivit studiilor de fezabilitate şi a proiectelor tehnice, execuţia fiecărui proiect propus pentru finanţare europeană este estimată să dureze circa 12 luni din momentul în care se dă ordin de începere a lucrărilor.