02 MAI 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
20 de trenuri noi vor fi livrate în România. Unul va ajunge şi la Galaţi
20 de trenuri noi vor fi livrate în România. Unul va ajunge şi la Galaţi

Alstom şi Autoritatea pentru Reformă Feroviară din România (ARF) au semnat vineri un contract pentru livrarea a 20 de trenuri inter-regionale de lung parcurs Coradia Stream şi a serviciilor de mentenanţă asociate, pe o perioadă de 15 ani. Valoarea totală estimată a contractului este de aproximativ 270 de milioane de euro. Livrarea primei rame se va face la finalul anului 2023, informează hotnews.ro.
Acestea sunt primele trenuri pentru transport feroviar de pasageri furnizate de Alstom în România. Acest contract poate fi extins cu opţiunea de livrare a încă 20 de trenuri, pe baza unei comenzi din partea beneficiarului. Incluzând mentenanţa extinsă pentru întreaga flotă, valoarea totală estimată a proiectului poate depăşi 700 milioane euro.
„Noile trenuri electrice interregionale pentru România vor contribui la un transport mai modern şi mai durabil în România – în conformitate cu ambiţia noastră de a deschide calea către o mobilitate mai ecologică şi mai inteligentă la nivel mondial. Sunt încântat că trenurile noastre Coradia, foarte apreciate în atâtea ţări europene, vor circula şi în România. Acest contract completează portofoliul foarte divers de soluţii Alstom din această ţară, acoperind toate liniile noastre cheie de afaceri, de la proiecte de semnalizare şi infrastructură la trenuri de metrou şi capabilităţi complexe de întreţinere”, a declarat Gian Luca Erbacci, Preşedintele Alstom Europa.
Fiecare tren va avea şase vagoane, va putea atinge 160 km/h şi va avea 350 de locuri. Livrarea primei rame se va face la finalul anului 2023, pachetul complet de 37 de rame urmând a fi livrat până la finalul anului 2024.
Compania afirmă că are 420 de comenzi pentru trenurile Coradia Stream în Europa, de la operatori din Italia, Olanda şi Danemarca. Cele din Italia sunt în operare comercială din 2019. Ramele electrice RE-IR vor fi folosite pentru a asigura conectarea capitalei cu principalele centre urbane ale ţării, dar şi facilitarea conexiunilor inter-regionale.

Rutele deservite de noile rame vor fi:
Bucureşti Nord – Constanţa,
Bucureşti Nord – Braşov – Arad – Timişoara,
Bucureşti Nord – Braşov – Cluj,
Bucureşti Nord – Braşov – Deda – Cluj,
Bucureşti Nord – Braşov,
Bucureşti Nord – Iaşi,
Bucureşti Nord – Suceava,
Bucureşti Nord – Galaţi,
Bucureşti-Nord – Craiova – Târgu Jiu- Petroşani – Simeria,
Bucureşti-Nord-Craiova-Timişoara-Arad,
Cluj-Timişoara,
Cluj-Suceava-Iaşi.

Contractul presupune achiziţia a 20 rame electrice de lung parcurs şi mentenanţa acestora pe o perioadă de 15 ani, cu posibilitatea de a suplimenta, prin act adiţional, comanda iniţială. Astfel, se poate ajunge la o achiziţie de 37 de unităţi, cu perioadă de mentenanţă de 30 de ani. De asemenea, se vor asigura de către furnizor şi servicii de instruire a personalului în ceea ce priveşte exploatarea, operarea trenurilor şi utilizarea aplicaţiilor software.
Valoarea totală a contractului pentru achiziţia celor 20 unităţi electrice multiple şi serviciile de mentenanţă aferente acestora pentru o perioadă de 15 ani se ridică la valoarea de 1.309.065.880,00 lei, fără TVA (aproximativ 263 milioane EUR), dintre care 931.065.880 lei reprezintă valoarea ramelor şi 378.000.000 lei serviciile de mentenanţă.
Suplimentarea comenzii conform celor menţionate anterior (alte 17 rame şi dublarea mentenanţei la 30 de ani) poate duce la un cost total de 3.714.279.851,00 lei, fără TVA (aproximativ 748 milioane EUR). Finanţarea proiectului este asigurată din Fonduri Europene Nerambursabile şi din Bugetul de stat.
Livrarea primei rame se va face la finalul anului 2023, pachetul complet de 37 de rame urmând a fi livrat până la finalul anului 2024.
Ramele electrice sunt compuse din şase vagoane (două vagoane de capăt cu cabine de conducere şi patru vagoane intermediare) şi asigură 351 locuri pe scaune. Unităţile sunt prevăzute cu sistem de semnalizare şi siguranţă ERTMS nivel 1 şi nivel 2, precum şi cu sistemul naţional PZB90.
Din punct de vedere al confortului pasagerilor ramele sunt dispun de o zonă de bar/bistro, o zonă pentru călători cu dizabilităţi, cu două amplasamente conform standardelor în vigoare, dar şi o zonă destinată distribuirii automate de bilete şi aparate de compostat. Din punct de vedere al confortului, unităţile dispun de sisteme de climatizare, precum şi conexiune wi-fi.

Sursa foto: Alstom


Articole înrudite