Piaţa auto din România a înregistrat a înregistrat în luna mai cel mai semnificativ declin din Uniunea Europeană, în condiţiile în care luna trecută înmatriculările de autoturisme noi în UE au scăzut la cel mai redus nivel din 1993, a anunţat marţi Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), transmite Bloomberg.
Înmatriculările de autoturisme noi în România au scăzut, în mai, cu 47%, până la 4.107 unităţi, comparativ cu 7.745 unităţi consemnate în perioada similară din 2012.
În Uniunea Europeană, cererea pentru maşini noi a scăzut luna trecută cu 5,9%, ajungând la 1.042.742 unităţi. În termeni absoluţi, este cel mai scăzut nivel înregistrat în luna mai din 1993, când înmatriculările de autoturisme noi au fost sub un milion.
În cazul marilor pieţe auto din Europa, în luna mai înmatriculările au scăzut cu 2,6% în Spania, cu 8% în Italia, cu 9,9% în Germania şi cu 10,4% în Franţa, în timp ce în Marea Britanie s-a înregistrat un avans de 11%.
Datele din mai contrastează cu cele din aprilie, când înmatriculările de autoturisme noi în Uniunea Europeană au crescut cu 1,7%, punând capăt unei perioade de 18 luni de scădere consecutivă.
În primele cinci luni din 2013, înmatriculările de autoturisme noi în România au scăzut cu 20,9%, până la 20.582 unităţi, comparativ cu 26.017 unităţi consemnate în perioada similară din 2012. În Uniunea Europeană, cererea pentru maşini noi a scăzut în perioada ianuarie-mai 2013 cu 6,8%, la 5.070.840, de la 5.443.226 unităţi în primele cinci luni din 2012.
În cazul marilor pieţe auto din Europa, în luna mai înmatriculările au scăzut cu 5,8% în Spania, cu 11,3% în Italia, cu 8,8% în Germania şi cu 11,9% în Franţa, în timp ce în Marea Britanie s-a înregistrat un avans de 9,3%.
Statisticile ACEA vizează pieţele auto din 29 de state europene - 26 din UE (fără Malta) şi trei state EFTA - Islanda, Norvegia şi Elveţia.