16 NOIEMBRIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
2025, nou termen cerut de constructor pentru finalizarea podului de la Brăila
2025, nou termen cerut de constructor pentru finalizarea podului de la Brăila

În valoare de 500 milioane de euro, podul suspendat peste Dunărea de la Brăila pare că nu va fi funcţional, cu o parte a drumurilor de legătură, în decembrie 2022, şi cu toate drumurile în 2023, cum era înţelegerea iniţială ci mult mai târziu, aşa susţine CNAIR, că unul dintre constructori a cerut prelungirea termenului pentru 2025. Întârzierea este legată de drumurile de legătură, parte a lucrării ce trebuie executată de partea italiană a asocierii, asta în timp ce podul ca atare, ce cade în sarcina părţii japoneze, este în grafic, fiind la circa 80 la sută realizat. „Este un contract semnat în 2018, şi aşa sunt în întârziere, deoarece acest contract trebuia finalizat în 2021, dar pentru că au apărut probleme le-am dat o extensie de timp până în 2022, acest an pentru această parte cu podul şi drum şi până în 2023 pentru restul drumurilor. Constructorul italian, de la începutul anului şi numai, de la început, a ieşit cu declaraţii şi a dat asigurări că până la sfârşitul acestui an se poate deschide podul cu drumurile de acces. Însă ce trebuie spus e că, pe dedesubt, în paralel,  constructorul trimite notificări către CNAIR prin care cere extinderea termenului, însemnând podul şi drumurile de acces până în 2025. Este posibil să ajunge în situţia ca podul să fie gata şi drumurile de acces să nu fie gata. Podul fără rampe de acces este practic nefuncţional. Nu au luat contractul în serios şi au apărut întârzieri inclusiv în ceea ce priveşte şi în interiorul acestor extensii de timp, ca atare, constructorul a fost penalizat o dată, acum 3 luni a primit un certificat intermediar negativ, iar acum la noua serie de certificate va mai primi un certificat negativ, în plus, a fost şi penalizat financiar cu 80 milioane de lei”, a precizat Alin Şerbănescu, CNAIR.
Reprezentanţii autorităţilor locale brăilene speră însă ca totul să se termine în grafic. „Ne-am asumat ca în decembrie 2023 să fie  gata şi acesta va fi termenul în care şi CNAIR, şi Ministerul Transporturilor, dar şi noi îl vom cere ca să fie gata până la această dată. Şi-au asumat ca până în decembrie 2022 podul să fie gata cu anumite breşe de traversare, eu cred că cei de la CNAIR ştiu foarte  bine care este situaţia, ce revendicări are constructorul, vor răspunde cu siguranţă la aceste revendicări şi se vor lua hotărâri, dar repet, decizia noastră politică e ca ei să îşi respecte termenele, nu spuse de noi ci spuse de ei. Mi se pare neserios când declari că va fi gata în etape, decembrie 2022 şi decembrie 2023, şi apoi să vii cu astfel de prelungiri”, a explicat Francisck Chiriac, preşedinte CJ Brăila. Constructorul nu a oferit un punct de vedere oficial legat de acest subiect.
Podul suspendat peste Dunăre va avea lungimea de 23 km, dar din aceştia lungimea efectivă a podului e de circa 2 km. În rest sunt căi de acces, viaducte şi un nou drum Brăila - Jijila. De o parte şi de alta a podului vor fi construite două viaducte de acces, în lungime de câte 110 metri, care se vor adaugă lungimii podului suspendat. Lăţimea totală a podului suspendat va fi de 31 metri, iar calea pe pod va avea 22 metri şi va fi alcătuită din 4 benzi de circulaţie.


Articole înrudite