Se apropie cu pași repezi începerea anului școlar 2021-2022, iar autoritățile guvernamentale nu par să știe care sunt prioritățile și neajunsurile sistemului de învățământ românesc, mai ales în condițiile în care valul 4 al pandemiei ar putea aduce, ca și anul trecut, desfășurarea online sau hibrid a activităților școlare. Reîntoarcerea la online nu va fi în condiții mai bune față de anul trecut, atât timp cât încă mai există mii de profesori care nu au dispozitivele necesare sau nu au internet. Nici elevii nu stau mai bine la acest capitol.
Laura Georgescu, senator PSD și fost inspector școlar general, a explicat că, în acest moment, 1.145 de cadre didactice sunt fără acces la internet și 3.300 sunt fără dispozitive, iar Galațiul se află pe locul al treilea la nivel național în privința profesorilor fără dispozitive de conectare, cu un număr de 326 de cadre didactice care se află în această situație.
În anul școlar 2020-2021, 206.219 de elevi nu au avut acces la internet și 248.144 erau fără dispozitive de conectare. De asemenea, în privința profesorilor care nu și-au permis să-și achiziționeze un laptop, tabletă sau telefon performant, Galațiul se află pe locul 3, având 326 de profesori care nu au resurse tehnice să susțină orele online. Înaintea noastră se mai află doar Iașiul și Bucureștiul. Aspectul cel mai supărător este că Guvernul este mai preocupat să politizeze funcțiile de conducere din învățământ, numind directori interimari din rândul membrilor PNL decât să aibă în vedere asigurarea unei bune dotări tehnice care să permită desfășurarea orelor online, atât pentru profesori, cât și pentru elevi, ne-a declarat senatorul Laura Georgescu.