Un român din trei din mediul urban îşi doreşte să participe la acţiuni de protecţie a mediului şi ar atrage grupuri de prieteni alături de el, reiese dintr-un studiu al Reveal Marketing Research pentru "Let's Do It, Romania!", remis AGERPRES.
"2 din 3 români consideră că acţiunile organizate pentru colectarea deşeurilor din spaţiul verde produc schimbări în comportamentul cetăţenilor. Un capitol la care ţara noastră are de suferit este comportamentul românilor faţă de deşeuri atunci când ies în natură, iar rezultatele sunt vizibile în acţiunile naţionale de curăţenie organizate de "Let's Do It, Romania!". Studiul arată însă că, cel puţin la nivel declarativ, 8 din 10 români obişnuiesc să strângă deşeurile produse de ei şi de prieteni atunci când ies în natură, iar 17% dintre români spun că adună şi deşeurile lăsate în urmă de alţii. De cealaltă parte, 4,5% dintre respondenţi nu se consideră responsabili de strângerea deşeurilor, iar 0,2% spun că nu au timp şi de multe ori uită să le strângă", se arată în document.
Unul din trei români a auzit de 'Let's Do It, Romania!', iar persoanele cu vârsta cuprinsă între 18-25 de ani sunt cele mai dispuse să participe în viitor la evenimentele ONG-ului (41%), urmate de cei cu vârste între 36 şi 45 de ani (36%).
"25% din cei intervievaţi susţin că ar putea implica alături de ei 1-3 persoane, 36% dintre respondenţi consideră că pot mobiliza şi alte 4-5 persoane, în timp ce 24% susţin că pot convinge până la 10 persoane să ia parte la acţiuni de voluntariat. Cele mai puţin dispuse să participe la astfel de acţiuni sunt persoanele de peste 46 de ani şi cele care au absolvit doar treapta I de liceu (10 clase). Dintre persoanele cu studii post-universitare, 80% cred că 'Let's Do It, Romania!' poate aduce schimbări de comportament în rândul populaţiei", menţionează sursa citată.
Studiul a fost realizat în noiembrie 2016, în rândul a 1.000 de respondenţi, cu vârsta cuprinsă între 18 şi 55 de ani, din mai multe regiuni ale ţării: Bucureşti, Muntenia, Moldova, Transilvania. Metoda de cercetare folosită este CATI (chestionar standardizat aplicat prin telefon persoanelor selectate aleator). Datele sunt reprezentative la nivel naţional, urban.