Tronsoanele de autostradă Bucureşti - Moara Vlăsiei şi Moara Vlăsiei - Ploieşti au fost deschise joi circulaţiei în regim de autostradă, cu viteza maximă de 100 kilometri/oră, a anunţat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, Septimiu Buzaşu.
"Bucureşti-Ploieşti s-a dat azi în folosinţă de la km 6+500 la 62+500 în regim de autostradă pe patru benzi. Noi nu suntem la recepţia, la terminarea lucrărilor. Noi suntem la deschiderea circulaţiei pe acest sector de autostradă, în ideea de a avea o alternativă pentru Braşov, respectiv pentru Ploieşti, la DN 1, care este foarte aglomerat”, a explicat Buzaşu.
Acesta a precizat că pasajele denivelate sunt făcute, nodurile însă nu sunt integral terminate, dar există acces şi traversarea autostrăzii se poate face. Vor exista 'exit'-uri pe la nodul de la Snagov, care se va finaliza, însă, săptămâna viitoare, miercuri, şi pe la Moara Vlăsiei, 'care se va finaliza odată cu contractul lui Pizzarotti'.
"Nodul de la Moara Vlăsiei este pe contractul lui Pizzarotti care rămâne de executat, pentru că dincolo de centură au avut probleme cu exproprierile. Şi acolo avem ordin de execuţie a lucrărilor de la km 2 la km 6+500 şi au un progres al lucrărilor de 10%, dar de la km 0 la km 2 ordinul de execuţie nu este dat. Acolo avem un pasaj care, tehnologic, nu poate fi terminat mai devreme de un an jumătate, deoarece nu sunt făcute exproprierile. Oricum, acest nod nu afectează deschiderea circulaţiei aici. Am deschis-o pentru că sunt toate măsurile de siguranţă a circulaţiei îndeplinite", a subliniat el.
Septimiu Buzaşu a precizat că toate suprafeţele care vor fi supuse exproprierii se află pe circuitul de avizare al unei Hotărâri de Guvern, fiind, de fapt, în procedură de avizare. Terminarea contractului la nodul de la Moara Vlăsiei nu se va putea face mai devreme de un an şi jumătate, după ce se dă ordinul de începere a execuţiei.
"Mai lipsesc 150.000 de metri pătraţi. Suprafeţele totale ale întregii autostrăzi (care au fost expropriate - n.r.) sunt de 4.824.771 metri pătraţi", a adăugat acesta.
Secretarul de stat a mai explicat că firma constructoare se află acum în depăşirea termenului contractual.
„Fiecare zi înseamnă penalizare. Trebuie să termine nodurile. Fiecare obiectiv înseamnă pentru ei penalizare suplimentară de 0,05% pe zi. Ar fi trebuit să avem toate relaţiile terminate, însă nu sunt”, a precizat Buzaşu.
Amenzile plătite la zi de constructor, potrivit secretarului de stat, sunt de 14.307.000 lei.
În ceea ce priveşte finalizarea lucrărilor, Buzaşu a spus că pentru fiecare obiectiv există termene separate. De exemplu, pentru nodul de la Snagov termenul de finalizare este 25 iulie, iar în mod normal contractul pe autostrada Bucureşti - Ploieşti se va încheia în doi ani după ce va fi făcută ultima expropriere pe sectorul 0 - 2 kilometri.
În ceea ce priveşte viteza de circulaţie pe autostradă, el a precizat că s-ar putea circula şi acum pe autostradă cu viteza de 130 kilometri pe oră, însă decizia autorităţilor a fost să fie în regim de 100 kilometri/oră pentru o perioadă de acomodare.
"Dacă vom constata că lucrurile merg bine şi nu avem niciun accident sau incident, vom creşte viteza la 130 kilometri/oră", a menţionat secretarul de stat.
La deschiderea circulaţiei pe A3, Bucureşti-Ploieşti au fost prezenţi atât premierul Victor Ponta şi ministrul Transporturilor, Ovidiu Silagi, dar şi fostul prim ministru Călin Popescu - Tăriceanu, în mandatul căruia au fost începute lucrările.
Lucrările de construcţie pentru secţiunea 1A Bucureşti - Moara Vlăsiei sunt executate de JV Impresa Pizzarotti & Tirrena Scavi, cele pentru secţiunea 1B Moara Vlăsiei - Ploieşti de Asocierea Spedition UMB, PA&CO International, Euroconstruct Trading 98 şi Com-Axa, iar serviciile de consultanţă pentru ambele secţiuni sunt asigurate de Asocierea Consitrans & Consulgal.
Valoarea contractului (cu acte adiţionale) pentru Secţiunea 1A Bucureşti - Moara Vlăsiei este de 673.450.536,04 lei (199,997 milioane euro) fără TVA, iar pentru Secţiunea 1B Moara Vlăsiei - Ploieşti (cu acte adiţionale) este de 883.700.031,16 lei (circa 251,523 milioane euro) fără TVA, finanţarea fiind asigurată de la bugetul de stat
"Bucureşti-Ploieşti s-a dat azi în folosinţă de la km 6+500 la 62+500 în regim de autostradă pe patru benzi. Noi nu suntem la recepţia, la terminarea lucrărilor. Noi suntem la deschiderea circulaţiei pe acest sector de autostradă, în ideea de a avea o alternativă pentru Braşov, respectiv pentru Ploieşti, la DN 1, care este foarte aglomerat”, a explicat Buzaşu.
Acesta a precizat că pasajele denivelate sunt făcute, nodurile însă nu sunt integral terminate, dar există acces şi traversarea autostrăzii se poate face. Vor exista 'exit'-uri pe la nodul de la Snagov, care se va finaliza, însă, săptămâna viitoare, miercuri, şi pe la Moara Vlăsiei, 'care se va finaliza odată cu contractul lui Pizzarotti'.
"Nodul de la Moara Vlăsiei este pe contractul lui Pizzarotti care rămâne de executat, pentru că dincolo de centură au avut probleme cu exproprierile. Şi acolo avem ordin de execuţie a lucrărilor de la km 2 la km 6+500 şi au un progres al lucrărilor de 10%, dar de la km 0 la km 2 ordinul de execuţie nu este dat. Acolo avem un pasaj care, tehnologic, nu poate fi terminat mai devreme de un an jumătate, deoarece nu sunt făcute exproprierile. Oricum, acest nod nu afectează deschiderea circulaţiei aici. Am deschis-o pentru că sunt toate măsurile de siguranţă a circulaţiei îndeplinite", a subliniat el.
Septimiu Buzaşu a precizat că toate suprafeţele care vor fi supuse exproprierii se află pe circuitul de avizare al unei Hotărâri de Guvern, fiind, de fapt, în procedură de avizare. Terminarea contractului la nodul de la Moara Vlăsiei nu se va putea face mai devreme de un an şi jumătate, după ce se dă ordinul de începere a execuţiei.
"Mai lipsesc 150.000 de metri pătraţi. Suprafeţele totale ale întregii autostrăzi (care au fost expropriate - n.r.) sunt de 4.824.771 metri pătraţi", a adăugat acesta.
Secretarul de stat a mai explicat că firma constructoare se află acum în depăşirea termenului contractual.
„Fiecare zi înseamnă penalizare. Trebuie să termine nodurile. Fiecare obiectiv înseamnă pentru ei penalizare suplimentară de 0,05% pe zi. Ar fi trebuit să avem toate relaţiile terminate, însă nu sunt”, a precizat Buzaşu.
Amenzile plătite la zi de constructor, potrivit secretarului de stat, sunt de 14.307.000 lei.
În ceea ce priveşte finalizarea lucrărilor, Buzaşu a spus că pentru fiecare obiectiv există termene separate. De exemplu, pentru nodul de la Snagov termenul de finalizare este 25 iulie, iar în mod normal contractul pe autostrada Bucureşti - Ploieşti se va încheia în doi ani după ce va fi făcută ultima expropriere pe sectorul 0 - 2 kilometri.
În ceea ce priveşte viteza de circulaţie pe autostradă, el a precizat că s-ar putea circula şi acum pe autostradă cu viteza de 130 kilometri pe oră, însă decizia autorităţilor a fost să fie în regim de 100 kilometri/oră pentru o perioadă de acomodare.
"Dacă vom constata că lucrurile merg bine şi nu avem niciun accident sau incident, vom creşte viteza la 130 kilometri/oră", a menţionat secretarul de stat.
La deschiderea circulaţiei pe A3, Bucureşti-Ploieşti au fost prezenţi atât premierul Victor Ponta şi ministrul Transporturilor, Ovidiu Silagi, dar şi fostul prim ministru Călin Popescu - Tăriceanu, în mandatul căruia au fost începute lucrările.
Lucrările de construcţie pentru secţiunea 1A Bucureşti - Moara Vlăsiei sunt executate de JV Impresa Pizzarotti & Tirrena Scavi, cele pentru secţiunea 1B Moara Vlăsiei - Ploieşti de Asocierea Spedition UMB, PA&CO International, Euroconstruct Trading 98 şi Com-Axa, iar serviciile de consultanţă pentru ambele secţiuni sunt asigurate de Asocierea Consitrans & Consulgal.
Valoarea contractului (cu acte adiţionale) pentru Secţiunea 1A Bucureşti - Moara Vlăsiei este de 673.450.536,04 lei (199,997 milioane euro) fără TVA, iar pentru Secţiunea 1B Moara Vlăsiei - Ploieşti (cu acte adiţionale) este de 883.700.031,16 lei (circa 251,523 milioane euro) fără TVA, finanţarea fiind asigurată de la bugetul de stat