Telefonul mobil a devenit cel mai important instrument de shopping pentru 46% dintre români, se arată într-un studiu al GfK remis, recent, AGERPRES.
"Compararea preţurilor din diferite magazine este o practică tot mai frecventă pentru 45% dintre cei chestionaţi, România situându-se peste nivelul global la acest capitol, fapt care arată atenţia sporită pentru găsirea celui mai bun raport calitate-preţ pentru produsele căutate. 4 din 10 respondenţi au folosit mai des faţă de anul trecut motoarele de căutare ca ajutor la cumpărături, iar 31% au utilizat aplicaţii ale retailerilor. Telefonul mobil a devenit cel mai important instrument de shopping pentru 46% dintre români", se arată în document.
Conform sursei citate, 56% dintre români, faţă de 45% la nivel global, spun că apreciază când site-urile web le fac recomandări pe baza intereselor lor, arătate în vizitele anterioare.
"Oricât de mult şi-ar dori marketerii loialitate faţă de produsele sau magazinele lor se pare că aceasta este din ce în ce mai greu de obţinut. Peste jumătate dintre consumatorii români sunt de acord cu afirmaţia că retailerii, advertiserii şi brandurile ne influenţează mai puţin ca oricând decizia de cumpărare. Comparaţia mai uşoară a produselor şi a preţurilor, la un click distanţă, pune presiune asupra preţurilor. Pentru a câştiga loialitatea clienţilor, retailerii trebuie să se gândească în permanenţă la modalităţi de a creşte valoarea pe care o aduc, îmbunătăţind experienţa la cumpărături. Cu aşteptări tot mai ridicate privind uşurinţa şi rapiditatea cumpărăturilor, oriunde şi oricând, sunt tot mai importante formulele care îmbină foarte bine canalele online şi offline", informează studiul GfK.
Studiul GfK FutureBuy 2017, realizat în 35 de ţări, a analizat modul în care digitalul a schimbat atitudinile şi comportamentele oamenilor faţă de cumpărături, de retaileri şi de producători. Acesta a fost derulat în România în iulie 2017, pe un eşantion de 1000 de respondenţi utilizatori de Internet din mediul urban, cu vârsta de minim 18 ani.