Mai mult de jumătate dintre români (54%) sunt de acord să comunice unor terţi furnizori din zona de tehnologii financiare date privind propriile conturi bancare, în timp ce 65% dintre europeni nu s-au autentificat niciodată în aplicaţia mobilă a băncii folosind amprenta digitală sau recunoaşterea vocală, arată rezultatele unui studiu internaţional derulat de ING, potrivit Agerpres.
Conform cercetării, nivelul de conştientizare privind posibilitatea de comunicare a datelor privind conturile bancare, cu permisiunea clienţilor, unor furnizori terţi este încă redus, media la nivel european fiind de doar 32%. În topul ierarhiei se situează Germania (61%), Austria (57%) şi România (54%), însă la polul opus, 63% dintre olandezi declară că nu ar vrea ca datele lor să fie împărtăşite, aceeaşi abordare fiind întâlnită şi în Belgia (62%), respectiv Cehia.
Studiul ING relevă că aproape 75% dintre respondenţi se aşteaptă ca banca lor să le livreze cele mai noi tehnologii, iar patru din zece persoane susţin că, de când au început să utilizeze diverse aplicaţii pentru administrarea banilor, obiectivele lor financiare sunt mai clare. Aproape două treimi (63%) dintre aceştia spun că îşi verifică mai frecvent conturile bancare, 28% consideră că îşi asumă mai puţine riscuri cu banii, iar 33% că se gândesc mai conştient la cheltuieli. Totodată, o treime dintre europeni sunt de părere că banca lor este prea ambiţioasă prin introducerea unor servicii pe multiple dispozitive, susţinând că nu au nevoie de mai multe canale pentru a interacţiona cu banca.
În privinţa noilor tehnologii biometrice, doar jumătate dintre europeni (53%) consideră că funcţia de recunoaştere facială este sigură, în timp ce 23% dintre aceştia sunt de părere că recunoaşterea vocală nu este sigură. În topul preferinţelor respondenţilor din toate ţările analizate se situează opţiunea de autentificare cu doi factori (70%), urmată de amprenta digitală (66%) şi o parolă puternică (62%).
De asemenea, în medie, 61% dintre europeni nu se simt confortabil ca un program digital să facă investiţii în locul lor, şi 35% dintre aceştia refuză să primească recomandări de la robo-consultanţi cu privire la cheltuieli. Cu privire la acest subiect, 21% dintre români sunt mai deschişi, în comparaţie cu media europeană, în timp ce în Austria şi Luxemburg doar 10% dintre respondenţi au răspuns afirmativ.
Sondajul internaţional ING pe tema economiilor a fost efectuat de Ipsos în 15 ţări (Austria, Belgia, Cehia, Franţa, Germania, Italia, Luxemburg, Olanda, Polonia, România, Spania, Turcia, Marea Britanie, Australia şi SUA), prin chestionare aplicate online, în perioada 30 ianuarie - 11 februarie 2019.
ING Bank România este parte a ING Group, instituţie financiară internaţională globală, care oferă servicii bancare unui număr de peste 34 de milioane de clienţi individuali, companii sau instituţii din peste 40 de ţări. Înfiinţată în anul 1994, ING Bank România este în prezent o bancă universală, oferind produse şi servicii tuturor categoriilor de clienţi - companii mari şi mici, instituţii financiare, mici antreprenori şi persoane fizice.