Peste 90 % dintre internauţii români vor să cumpere online cadouri de Crăciun, iar suma medie alocată este de 190 euro, potrivit unui studiu realizat la nivel european de o companie de curierat expres.
Bugetul românilor este identic cu cel al belgienilor şi dublu faţă de cât şi-au propus croaţii să cheltuiască. Topul darurilor cumpărate online pe care vor să le pună românii sub brad este dominat de produsele de beauty şi îngrijire, spre deosebire de restul europenilor, care pun accent pe cărţi sau jucării.
Dintre cele 21 de ţări analizate, România se află la jumătatea clasamentului, după suma medie pe care vor să o cheltuiască online pe cadourile de Crăciun. România devansează, astfel, state cu economii mai puternice şi e-commerce mult mai dezvoltat, precum Olanda, Polonia, Portugalia sau Ungaria, conform studiului realizat de DPDgroup.
"Sondajul reflectă clar apetitul dezvoltat al românilor pentru cumpărăturile online. 93% dintre respondenţi spun că vor achiziţiona online cadouri pentru cei dragi. Astfel, ţara noastră este în fruntea statelor cu cea mai mare intenţie de cumpărare online de Crăciun. Cifrele sunt peste aşteptări, având în vedere că doar 37% dintre cei chestionaţi se declară cumpărători online fideli. În schimb, în Olanda, ţară cu cei mai mulţi e-shop-eri fideli, doar jumătate vor să achiziţioneze daruri de Sărbători din e-commerce", a explicat Lucian Aldescu, CEO DPD România.
România se află pe primul loc în clasament şi după diferenţa de buget faţă de anul trecut. Potrivit sondajului, 43% dintre respondenţi vor aloca anul acesta sume mai mari pentru cadouri. Românii sunt urmaţi în top de lituanieni, iar la polul opus se află Germania, ţară în care doar 14% dintre internauţi vor aloca bugete mai mari pentru surprizele de sub brad.
Produsele pe care vor să le pună românii sub brad sunt, cu precădere, cele de înfrumuseţare şi de îngrijire corporală, preferate de 55% dintre respondenţi. La polul opus se află pantofii, jocurile video, articolele sportive şi electrocasnicele, care reprezintă o opţiune de cadou pentru mai puţin de 20% dintre cei intervievaţi.
Pe de altă parte, jucăriile ocupă prima poziţie în topul preferinţelor pentru croaţi, polonezi, sloveni, estoni, francezi, letoni, olandezi şi spanioli.
Conform studiului, o treime dintre e-shopperii români sunt casnici şi au copii minori în întreţinere. Cea mai mare prezenţă în e-commerce, de 45%, este a celor cu vârste între 18 şi 34 de ani, 40% au între 35 şi 54 de ani, iar restul au peste 55 de ani. În schimb, în Slovacia, Polonia, Cehia şi Croaţia, generaţia Millennials reprezintă cel puţin jumătate din totalul amatorilor de cumpărături online cadouri de sărbători.
Cel mai adesea, românii cer ca livrările să se facă la domiciliu, opţiune solicitată în 82% din cazuri. A doua adresă de expediere dorită este locul de muncă, pentru care optează 44% dintre consumatori.