Executivul a aprobat, în şedinţa de luni, prin ordonanţă de urgenţă, derularea unor proiecte privind dezvoltarea infrastructurii şi modernizarea mediului rural, ministrul Dezvoltării, Elena Udrea, dând asigurări că nu va mai exista nicio localitate fără apă sau canal.
"Am aprobat, prin ordonanţă de urgenţă, derularea unor proiecte importante în materia dezvoltării infrastructurii. Proiectul de modernizare şi asfaltare a 10 mii de km de drum judeţean şi de interes local, un program pe care l-am aprobat, prin memorandum, încă de anul trecut, dar astăzi, practic, prin OUG, porneşte la drum.(...) În al doilea rând, este vorba de 1.500 de localităţi care vor intra într-un program integrat: apă, canal, staţii de epurare, pentru a putea realiza, şi pe această componentă, modernizarea spaţiului rural românesc", a declarat şeful Executivului.
De asemenea, premierul a anunţat că vor fi finanţate din buget 800 de proiecte restante pe măsura 3.2.2. "Foarte multe primării au cheltuit bani serioşi în studiile de fezabilitate în vedere pregătirii proiectelor, proiecte care nu au fost finanţate în integralitate din fonduri europene, datorită resurselor financiare limitate. Am luat decizia de a continua finanţarea acestora de la bugetul de stat şi e vorba de finanţarea a cel puţin 800 de proiecte rămase restante pe măsura 3.2.2.", a explicat şeful Executivului. El a reiterat faptul că există o Strategie Naţională de luptă împotriva inundaţiilor adoptată în vara aceasta şi că, din acest punct de vedere, cel puţin 50 de lucrări noi majore vor intra în finanţare, pentru a asigura punerea în aplicare a acesteia.
Premierul a mai precizat că peste 100 de lucrări de reabilitare şi modernizare a sistemelor de alimentare cu apă vor intra în finanţare, astfel încât, pe de o parte 1.500 de localităţi să beneficieze de staţii noi de epurare, alimentare şi canalizare, iar peste 100 de localităţi să aibă parte de reabilitare şi modernizare.
Boc a adăugat că proiectul adoptat de Guvern are cel puţin trei avantaje mari: „Unul - modernizarea satului românesc, a spaţiului rural, pentru a asigura oamenilor de la ţară condiţii mai bune, apropiate de cele pe care le au la oraş şi, nu în ultimul rând, pentru a apropia condiţiile din România de cele existente în ţări avansate din UE, din perspectiva modernizării spaţiului rural", a mai spus Boc. Potrivit acestuia, principalul "obstacol" care i-a fost sesizat cu privire la ţara noastră a vizat problema infrastructurii, în sensul că nu există drumuri şi autostrăzi.
"Acum, prin această componentă rezolvăm două chestiuni majore: modernizarea spaţiului rural românesc, iar prin banii de la UE, cei 4, 5 miliarde de euro de pe programul «Transporturi» asigurăm finanţarea autostrăzilor de pe coridorul patru, astfel încât România să intre practic în rândul lumii", a mai afirmat premierul. Emil Boc a mai subliniat faptul că prin acest program de dezvoltare a infrastructurii se vor genera locuri de muncă, va exista creştere economică şi România îşi îndeplineşte, practic, angajamentele cu UE. Programul, spune premierul, este unul cu finanţare multianuală ce se va derula în perioada 2011-2015.
La rândul său, ministrul Dezvoltării Regionale şi Turismului, Elena Udrea, a precizat că în acest program, MDRT are trei sub-programe: unul referitor la reabilitarea şi modernizarea a 10 mii de km de drumuri judeţene şi de interes local, altul intitulat "Modernizarea satului românesc" şi cel de-al treilea referitor la apă, canal şi staţii de epurare. "Suma pe care MDRT o alocă celor trei sub-programe este de patru miliarde de euro. Nevoia de a finanţa aceste lucrări de investiţii este una dovedită şi probată, în primul rând, pe lângă ceea ce vedem fiecare, şi anume lipsa infrastructurii de transport, a infrastructurii de utilităţi, dar, dincolo de asta, aveam foarte multe proiecte depuse pentru a fi finanţate de UE", a spus Udrea. Ea a dat asigurări că "nu va mai exista nicio localitate care să nu aibă apă şi canal".
"Am aprobat, prin ordonanţă de urgenţă, derularea unor proiecte importante în materia dezvoltării infrastructurii. Proiectul de modernizare şi asfaltare a 10 mii de km de drum judeţean şi de interes local, un program pe care l-am aprobat, prin memorandum, încă de anul trecut, dar astăzi, practic, prin OUG, porneşte la drum.(...) În al doilea rând, este vorba de 1.500 de localităţi care vor intra într-un program integrat: apă, canal, staţii de epurare, pentru a putea realiza, şi pe această componentă, modernizarea spaţiului rural românesc", a declarat şeful Executivului.
De asemenea, premierul a anunţat că vor fi finanţate din buget 800 de proiecte restante pe măsura 3.2.2. "Foarte multe primării au cheltuit bani serioşi în studiile de fezabilitate în vedere pregătirii proiectelor, proiecte care nu au fost finanţate în integralitate din fonduri europene, datorită resurselor financiare limitate. Am luat decizia de a continua finanţarea acestora de la bugetul de stat şi e vorba de finanţarea a cel puţin 800 de proiecte rămase restante pe măsura 3.2.2.", a explicat şeful Executivului. El a reiterat faptul că există o Strategie Naţională de luptă împotriva inundaţiilor adoptată în vara aceasta şi că, din acest punct de vedere, cel puţin 50 de lucrări noi majore vor intra în finanţare, pentru a asigura punerea în aplicare a acesteia.
Premierul a mai precizat că peste 100 de lucrări de reabilitare şi modernizare a sistemelor de alimentare cu apă vor intra în finanţare, astfel încât, pe de o parte 1.500 de localităţi să beneficieze de staţii noi de epurare, alimentare şi canalizare, iar peste 100 de localităţi să aibă parte de reabilitare şi modernizare.
Boc a adăugat că proiectul adoptat de Guvern are cel puţin trei avantaje mari: „Unul - modernizarea satului românesc, a spaţiului rural, pentru a asigura oamenilor de la ţară condiţii mai bune, apropiate de cele pe care le au la oraş şi, nu în ultimul rând, pentru a apropia condiţiile din România de cele existente în ţări avansate din UE, din perspectiva modernizării spaţiului rural", a mai spus Boc. Potrivit acestuia, principalul "obstacol" care i-a fost sesizat cu privire la ţara noastră a vizat problema infrastructurii, în sensul că nu există drumuri şi autostrăzi.
"Acum, prin această componentă rezolvăm două chestiuni majore: modernizarea spaţiului rural românesc, iar prin banii de la UE, cei 4, 5 miliarde de euro de pe programul «Transporturi» asigurăm finanţarea autostrăzilor de pe coridorul patru, astfel încât România să intre practic în rândul lumii", a mai afirmat premierul. Emil Boc a mai subliniat faptul că prin acest program de dezvoltare a infrastructurii se vor genera locuri de muncă, va exista creştere economică şi România îşi îndeplineşte, practic, angajamentele cu UE. Programul, spune premierul, este unul cu finanţare multianuală ce se va derula în perioada 2011-2015.
La rândul său, ministrul Dezvoltării Regionale şi Turismului, Elena Udrea, a precizat că în acest program, MDRT are trei sub-programe: unul referitor la reabilitarea şi modernizarea a 10 mii de km de drumuri judeţene şi de interes local, altul intitulat "Modernizarea satului românesc" şi cel de-al treilea referitor la apă, canal şi staţii de epurare. "Suma pe care MDRT o alocă celor trei sub-programe este de patru miliarde de euro. Nevoia de a finanţa aceste lucrări de investiţii este una dovedită şi probată, în primul rând, pe lângă ceea ce vedem fiecare, şi anume lipsa infrastructurii de transport, a infrastructurii de utilităţi, dar, dincolo de asta, aveam foarte multe proiecte depuse pentru a fi finanţate de UE", a spus Udrea. Ea a dat asigurări că "nu va mai exista nicio localitate care să nu aibă apă şi canal".