Doar 5% dintre românii care achiziţionează bilete de avion online pentru plecări în străinătate îşi fac şi o asigurare de călătorie, potrivit unui studiu al portalului de turism Vola.roS.
Procentajul celor care cumpără bilete de avion online şi achiziţionează şi o asigurare de călătorie (asigurare de sănătate sau pentru pierderea bagajului) s-a menţinut constant de-a lungul timpului şi este, poate, cel mai bun indicator pentru a măsura conştientizarea utilităţii unei asigurări de călătorie.
În schimb, procentajul clienţilor care cumpără biletul de avion offline (apelând la un agent de turism) şi se decid şi pentru o asigurare de călătorie este mai dinamic, aproximativ 35% dintre aceştia alegând asigurarea. Rata acestora este însă în creştere. Dacă în anul 2012, 16% alegeau o asigurare de călătorie, în 2013 numărul acestora a crescut la circa 20%, iar spre sfârşitul anului 2013 şi începutul lui 2014, asigurările au fost cumpărate de aproximativ 35% dintre cei care au achiziţionat biletul din agenţie.
„În luna februarie a acestui an am atins chiar un record, rata de conversie pentru asigurările offline fiind de peste 40%”, a spus Alina Dumitrescu, directorul agenţiei Vola.ro.
La nivel de agenţie, însă, procentul asigurărilor vândute offline şi online, raportate la numărul total de călători, atinge aproape 15%, fiind în creştere faţă de anii trecuţi (12% în 2013 şi 10% în 2012).
Aproximativ 58% din asigurările vândute de Vola.ro sunt asigurări medicale, 34% sunt poliţe medicale care asigură şi bagajul şi doar 8% sunt poliţe de călătorie care acoperă riscul de pierdere a conexiunii şi a plecării.
În general, numărul de poliţe vândute este în creştere în perioada martie-septembrie, iar în octombrie-martie fluctuează destul de mult. În perioada vacanţei de iarnă se vând mai multe asigurări pentru sporturile extreme.
Agenţia de turism online Vola.ro a devenit în luna octombrie, pentru al treilea an consecutiv, compania de tehnologie cea mai dinamică din Europa Centrală, potrivit topului Deloitte Technology Fast 50 Central Europe, după ce în ultimii cinci ani şi-a majorat veniturile până la 92,8 milioane de lei în 2012.