Reteaua de socializare Instagram, deţinută de compania Facebook, le va permite în curând utilizatorilor să descarce o copie a conţinutului pe care l-au încărcat pe platforma de partajare a fotografiilor, a anunţat un purtător de cuvânt al Instagram, relatează site-ul agenţiei Reuters.
Anunţul vine pe fondul preocupărilor globale legate de confidenţialitatea informaţiilor utilizatorilor de reţele sociale şi de cantitatea de date pe care le păstrează companiile.
În acest moment, Facebook le permite utilizatorilor să-şi descarce fotografiile, mesajele, reclamele accesate şi un jurnal al întregii activităţi pe reţeaua de socializare începând din 2010. Instagram nu are o astfel de opţiune.
"Construim un nou instrument de portabilitate a datelor, care le permite utilizatorilor să-şi descarce datele, inclusiv fotografii, videoclipuri şi mesaje", a transmis un purtător de cuvânt al Instagram.
Noua opţiune ar putea fi lansată înainte de 25 mai şi va ajuta compania Instagram să respecte legile europene privind confidenţialitatea, care necesită portabilitatea datelor.
Instagram, care are aproximativ 800 de milioane de utilizatori la nivel mondial, este un serviciu online şi o reţea socială care oferă utilizatorilor posibilitatea să încarce poze şi videouri, să le aplice filtre digitale şi să le distribuie pe o varietate de reţele sociale, cum ar fi Facebook, Twitter, Tumblr şi Flickr. Reţeaua de socializare Instagram a fost achiziţionată de compania Facebook în aprilie 2012, pentru aproximativ un miliard de dolari.
Datele a 87 de milioane de utilizatori Facebook, majoritatea din Statele Unite, au fost accesate ilegal de compania de consultanţă britanică Cambridge Analytica, a anunţat reţeaua de socializare online.
Un activist pentru transparenţă, Christopher Wylie, a dezvăluit că firma Cambridge Analytica, deţinută de miliardarul specializat în tranzacţii speculative Robert Mercer şi condusă la acea vreme de Steve Bannon, a participat la campania electorală a lui Donald Trump folosind fraudulos profilurile Facebook a peste 50 de milioane de alegători americani pentru a construi un puternic program software în scopul anticipării şi influenţării preferinţelor electorale. Compania Cambridge Analytica ar fi utilizat date sustrase în 2014 din conturile Facebook pentru a stabili profilurile alegătorilor americani şi a le trimite reclame politice personalizate. Facebook nu avertizase utilizatorii şi luase doar măsuri limitate pentru securizarea datelor.