Amazon a anunţat lansarea programului Anti-Counterfeiting Exchange (ACX). Această iniţiativă este menită să ajute la identificarea produselor contrafăcute de pe marketplace, informează reuters.com. Aceasta va ajuta platforma să reducă numărul de produse fake vândute online şi va fi benefică pentru vânzătorii e-commerce corecţi. „Credem că este vital să facem schimb de informaţii despre falsificatorii confirmaţi, pentru a ajuta întreaga industrie să oprească cât mai repede aceste figuri criminale”, a transmis Dharmesh Mehta (Vice president of Selling Partner Services, Amazon).
Noul program a fost lansat sub forma unui proiect-pilot, in 2021. Şi face parte din iniţiativa gigantului online de a elimina produsele false vândute pe propriul marketplace. În ultimii ani, Amazon a contribuit la confiscarea a peste 240.000 de produse false (în China) şi a cheltuit peste 900 de milioane $, în 2021, pentru a proteja clienţii, sellerii şi brandurile de fraude şi alte forme de abuz. Acum lucrează cu Vama şi protecţia frontierelor din SUA (U.S. Customs and Border Protection), la alt proiect-pilot, menit să identifice coletele e-commerce cu valori reduse, care ar putea conţine produse false sau ar putea încălca alte reglementări.