Reţeaua de socializare Instagram, specializată în partajarea de fotografii, deţinută de compania Facebook, a anunţat că va filtra comentariile care incită la ură cu ajutorul unor programe de inteligenţă artificială, ilustrând astfel încă o dată eforturile pe care giganţii internetului le depun pentru a limita conţinuturile problematice, informează AFP.Reţeaua de socializare Instagram, specializată în partajarea de fotografii, deţinută de compania Facebook, a anunţat că va filtra comentariile care incită la ură cu ajutorul unor programe de inteligenţă artificială, ilustrând astfel încă o dată eforturile pe care giganţii internetului le depun pentru a limita conţinuturile problematice, informează AFP."Mulţi (dintre utilizatori) ne-au spus că mesajele şi comentariile negative şi agresive îi împiedică să profite pe deplin de Instagram şi să se exprime liber", a declarat Kevin Systrom, cofondator şi director al companiei Instagram, într-un mesaj publicat pe această reţea de socializare."Pentru a îi ajuta, am pus la punct un filtru care va bloca anumite comentarii agresive despre conţinuturile publicate şi videoclipurile în direct", a continuat el, precizând că utilizatorii vor avea posibilitatea de a activa sau nu acest sistem.Filtrul este lansat mai întâi pentru comentariile în engleză, înainte de a fi extins şi pentru alte limbi, a precizat antreprenorul american."Echipa noastră a învăţat sistemele noastre să recunoască anumite tipuri de comentarii agresive (...), pentru ca voi să nu mai trebuiască să le vedeţi", a continuat Kevin Systrom."Acest instrument online va fi îmbunătăţit odată cu trecerea timpului", a precizat el, adăugând că Instagram a lansat tot joi şi un filtru anti-spam.Giganţii internetului folosesc tot mai mult inteligenţa artificială pentru a filtra conţinuturile, în special prin intermediul "machine learning", ce permite algoritmilor să se îmbunătăţească în mod automat, pe măsură ce examinează conţinuturile online.Anunţul companiei Instagram intervine în contextul în care reţelele de socializare sunt acuzate cu regularitate că nu filtrează suficient de mult conţinuturile publicate pe platformele lor şi că permit proliferarea mesajelor incitatoare la ură, apologiei terorismului şi informaţiilor false ("fake news").Aceste companii şi-au înmulţit în ultimele luni anunţurile prin care au prezentat în detaliu eforturile pe care le fac în această chestiune (angajări de personal, departamente de cercetare, colaborări).Facebook, Microsoft, Twitter şi YouTube (deţinut de Google) au anunţat că vor lansa un forum online împotriva terorismului, cu scopul de a filtra mai bine conţinuturile litigioase şi de a-şi curăţa astfel platformele de acele conţinuturi.