Probabil aţi auzit teoria conspiraţiei, potrivit căreia, „Facebook îţi ascultă microfonul ca să ştie ce reclame să-ţi pună în newsfeed”. Adevărul este că nu are nevoie de asta, explică The Wall Street Journal.
„Facebook nu foloseşte microfonul telefonului pentru a pune anumite reclame sau pentru a-ţi influenţa newsfeed-ul în vreun fel”, a spus compania către reporterul de la WSJ.
Alţi experţi, inclusiv foşti angajaţi ai Facebook au spus că nu sunt mijloace nici tehnice şi nici legale ca acest lucru să fie adevărat.
Aşadar, de ce pare că Facebook şi cei care fac reclamele sunt în aceeaşi cameră cu tine? Pentru că acesta a devenit atât de bun în a urmări comportamentul utilizatorului din mediul online, până şi pe cel din lumea reală, încât pare ca ascultă.
De exemplu, dacă foloseşti un card de loialitate la un magazin, istoricul cumpărăturilor înregistrat poate fi folosit pentru a şti Facebook ce reclame să-ţi pună în newsfeed. Un colector de date adună acestea de la magazine. Producătorii cumpără aceste date şi le folosesc pentru a corela datele vânzărilor cu conturile de Facebook.
Istoricul locaţiilor este stocat de Facebook şi alte companii prin diferite metode: adrese IP, reţele wi-fi. Să presupunem că o companie care produce medicamente împotriva răcelii targetează o zonă unde această afecţiune este frecventă, astfel prin locaţie poate şti căror utilizatori să le recomande Facebook medicamentul împotriva răcelii.
Facebook are un produs care se numeşte Pixel. Pixel arată dacă reclama unei companii a ajuns la persoanele potrivite, folosind sute de mii de site-uri şi aplicaţii care colectează datele de navigare. Facebook foloseşte această informaţie şi tot ce ştie în din contul utilizatorului pentru a alege ce reclame îţi pune în newsfeed.
Aceste reclame pot fi totuşi limitate din setările aplicaţiei.