Dacă acum ceva timp aflam care sunt cele mai frumoase şosele din lume, un top în fruntea căruia se află de altfel Transfăgărăşanul, iată că de această dată Business Insider a făcut un top al celor mai frumoase autostrăzi de pe mapamond. (N.S.S.)
Locul 10 - Guoliang Tunnel Road
Guoliang Tunnel Road a fost construit de 13 săteni şi a fost realizat în doar cinci ani de zile prin munţii Taihang din provincia Hunan. Tunelul a fost deschis traficului în anul 1977 şi are o lungime de 1.200 de metri, 5 metri înălţime, 4 metri lăţime şi este considerat unul din cele mai periculoase drumuri din lume. Astăzi, acest drum este o destinaţie cheie care atrage anual numeroşi turişti.
Locul 9 - Autostrada Tuen Mun Road
Autostrada Tuen Mun Road din Hong Kong este foarte cunoscută în lumea întreagă pentru numărul foarte mare de accidente provocate, după spusele localnicilor, de o fantomă. Autostrada a fost construită în 1977 şi face legătura între regiunile Tuen Monn şi Tsuen Wan din China.
Locul 8 - Autostrada Karakoram
Potrivit Business Insider, Karakoram este situată la cea mai mare înălţime - 4.800 de metri altitudine - dintre toate autostrăzile din lume, şi trece prin trei regiuni montane: Himalaya, Karakoram şi Pamir.
Autostrada se întinde pe o lungime de 500 de mile şi uneşte regiunea Xinjiang cu Islamabad, capitala Pakistanului. Autostrada Karakoram a fost deschisă oficial călătorilor în anul 1986.
Locul 7 - Autostrada Katy Freeway
Katy Freeway are în anumite porţiuni chiar şi 26 de benzi de circulaţie şi este, după cum era de aşteptat, cea mai lată din lume. Aceasta mai este cunoscută şi sub numele de Interstate 10. Aproximativ 219.000 de autovehicule circulă pe ea în fiecare zi. A fost construită în anii '60 şi se întinde pe 23 de mile de la intersecţia cu Autostrada Interstatală 610 până în oraşul Katy, din Texas.
Locul 6 - Autostrada 401
Autostrada 401 este cea mai glomerată autostradă din America de Nord, fiind străbătută zilnic, prin unele bucăţi ale ei, de peste 420.000 de maşini. Încă de la terminarea ei, în 1960, aceasta a fost folosită ca un punct de legătură între partea sudică, centrală şi estică a provinciei Ontario, din Canada.
Locul 5 - Autostrada Pan-American
Planurile de a construi faimoasa autostradă Pan-American există încă din anul 1923. Pan American este cel mai lung sistem de autostrăzi, având aproximativ 26.000 de kilometri. Ea trece prin 16 ţări, printre care Statele Unite, Mexic, Canada, Costa Rica şi Peru.
Locul 4 - Autostrada North Yungas
North Yungas este un drum de 43 de mile şi ajută la conectarea oraşelor la Paz şi Coroico şi trece prin Anzii Bolivieni. Drumul este denumit de localnici „Drumul Morţii” şi în anul 1995 a fost catalogat drept cel mai periculos drum din lume din cauza lăţimii foarte restrânse, a pasajelor înguste şi a securităţii scăzute. Aici are loc un accident fatal la un interval de câteva săptămâni, iar numărul celor care îşi pierd viaţa pe acest drum se ridică la 200-300 pe an. În prezent, acesta este utilizat foarte rar, iar majoritatea curajoşilor sunt turişti.
Locul 3 - Autostrada Big Dig
Deşi iniţial proiectul Big Dig din Boston fusese estimat la un cost de 2,8 miliarde de dolari, în 1985, acesta a ajuns la o valoare de 14,8 miliarde de dolari, ajungând astfel să fie cel mai scump proiect de autostradă din istorie. Întreaga structură a fost terminată în 2007.
Locul 2 - Autostrăzile fără limită de viteză
Autostrăzile fără limită de viteză pot fi găsite în ţări precum Nepal, Isle of Man, Uttar Pradesh şi Kerala din India.
Locul 1 - Autobahnen
Cunoscută ca fiind cea mai rapidă autostradă din lume, Autobahnen din Germania este destinată exclusiv maşinilor. Bicicletele, mopedurile, pietonii sau alte mijloace de transport care nu pot depăşi 38 de km/h nu au acces pe autostradă. 52% din Bundesautobahn, aşa cum mai este numită reţeauă naţională de autostrăzi din Germania, nu are limită de viteză, însă este recomandabil să se meargă cu 130 km/h.
Din cauza vitezelor mari cu care se circulă pe Autobahnen, este ilegal să opreşti inutil pe autostradă, iar aici este inclusă şi pana de combustibil.