Săptămâna trecută, un cargou a fost pe prima pagină a ziarelor, cu amărăciunea iubitorilor de maşini frumoase şi chicoteala celor care le urăsc.
Părăsind portul Hamburg pe 10 februarie, vaporul Felicty Ace a trimis un SOS şase zile mai târziu la câteva sute de kilometri de insulele Azore din Atlantic, în derivă şi prins într-un incendiu teribil pe care marinarii ei nu reuşiseră să-l stăpânească iniţial.
La bord, şi odată ce operaţiunile de salvare umană care au avut un succes fericit, a rămas o marfă de mare lux pe patru roţi: 4.000 de vehicule noi pe care producătorii lor le trimiteau pe drumurile din SUA.
Marfa a inclus în special maşini marca Porsche, Lamborghini, Bentley sau Audi-uri, din fabricile grupului Volkswagen, una dintre cele mai afectate de dezastru.
După cum a indicat Joao Mendes Cabeças, căpitanul portului Faial, cea mai apropiată dintre insulele arhipelagului, o parte din maşinile de la bord erau electrice, făcând controlul dezastrului mai complex pentru marinarii-pompieri care au muncit la stingere.
Prin urmare, focul a mocnit zile întregi şi nimic nu a putut salva încărcătura de la bordul navei de dimensiunea a trei terenuri de fotbal.
Potrivit Bloomberg, care foloseşte cifre de la firma de consultanţă Russel Group, tot ceea ce a purtat Felicty Ace în măruntaiele sale a reprezentat o valoare de 438 de milioane de dolari, din care maşinile valorau 400 de milioane de dolari.
Volkswagen ar fi producătorul care a pierdut cel mai mult în incendiul Felicity Ace.