Statele membre ale UE au ajuns recent la un compromis cu privire la reducerea emisiilor de dioxid de carbon (CO2) provenite de la autoturisme şi vehicule utilitare, însă acţiunea a stârnit nemulţumirea industriei auto, care consideră obiectivul nerealist şi prea restrictiv, informează Mediafax. "Am ajuns la un compromis privind reducerea emisiilor autoturismelor (cu 37,5%), şi vehiculelor utilitare (cu 31%) până în 2030", a anunţat comisarul european pentru Energie, Miguel Arias Canete, într-un mesaj postat pe Twitter. "Cu aceste obiective ambiţioase, Europa arată din nou cum se pot transforma în fapte #ParisAgremeent (pactul global privind schimbările climatice) şi #COP24 (summitul privind schimbările climatice de la Katowice din 2018)", adăugat oficialul european.
Acordul la nivelul UE reprezintă un compromis la care s-a ajuns după mai mult luni de negocieri, cu Germania dorind o reducere cu 30% a emisiilor, în timp ce Parlamentul European a propus o ţintă de 40%, informează site-ul agenţiei Dpa. Anunţul privind compromisul a fost făcut luni de Austria, care deţine Preşedenţia prin rotaţie a Consiliului UE, la doar două zile după încheierea summitului COP24 de la Katowice, în cadrul căruia subiectul reducerii emisiilor auto a iscat discuţii aprinse între ţările participante.
Industria auto germană a criticat obiectivul UE privind reducerea emisiilor, avertizând că ar putea afecta serios piaţa auto europeană, putând inclusiv duce la închiderea unor fabrici de maşini de pe continent. "Reglementarea solicită prea mult şi oferă prea puţin", se afirmă într-un comunicat al Asociaţiei Germane a Industriei de Automobile (VDA). "Nimeni nu ştie astăzi cum pot fi atinse la timp limitele convenite", a adăugat VDA, menţionând că nicăieri altundeva în lume nu există reguli atât de stricte.
Aproape 200 de ţări şi-au depăşit viziunile politice diferite, iar, după două săptămâni, sâmbătă seara, la Katowice (Polonia), au ajuns la o înţelegere privind regulilor de punere în aplicare a Acordului de la Paris privind climatice globale.