Traficul prin Canalul Panama, care leagă oceanele Pacific şi Atlantic, a fost suspendat temporar, pentru prima dată în ultimii 20 de ani, din cauza ploilor abundente, relatează BBC. Autoritatea însărcinată cu administrarea canalului a anunţat că ploile au determinat o creştere până la niveluri istorice a lacurilor care formează o parte din canal, ceea ce ar putea pune în pericol transporturile. Aceasta este prima dată când canalul a fost închis după invazia americană în Panama, din 1989. Oficialii şi-au exprimat speranţa că traficul s-ar putea întoarce la normal în decurs de câteva ore. Ultimul vas care a trecut a plecat miercuri, în jurul prânzului, iar unele nave au rămas plutind în canal. Unele secţiuni ale canalului au mai fost închise în ultimii ani, din cauza accidentelor, dar nu au fost desfăşurate operaţiuni pe întreaga sa lungime.
O mare parte din America Centrală, precum şi Columbia şi Venezuela, din America de Sud, s-au confruntat cu cele mai ploioase luni din ultimele decenii.
Circa 14.000 de vase trec anual prin Canalul Panama, o arteră vitală ce asigură 5% din comerţul mondial. Construit de Statele Unite, în perioada 1904-1914, după o tentativă eşuată a francezilor, canalul a trecut sub controlul Panama în 1999. În prezent acesta este în curs de extindere, pentru a permite trecerea de vase care în prezent sunt prea mari să îl folosească. Proiectul este evaluat la mai multe miliarde de dolari. Spre deosebire de Canalul Suez, Canalul Panama nu este la nivelul mării. Vasele sunt urcate şi coborâte la fiecare capăt, iar canalul cu apă dulce este alimentat de râurile din zonă.
O mare parte din America Centrală, precum şi Columbia şi Venezuela, din America de Sud, s-au confruntat cu cele mai ploioase luni din ultimele decenii.
Circa 14.000 de vase trec anual prin Canalul Panama, o arteră vitală ce asigură 5% din comerţul mondial. Construit de Statele Unite, în perioada 1904-1914, după o tentativă eşuată a francezilor, canalul a trecut sub controlul Panama în 1999. În prezent acesta este în curs de extindere, pentru a permite trecerea de vase care în prezent sunt prea mari să îl folosească. Proiectul este evaluat la mai multe miliarde de dolari. Spre deosebire de Canalul Suez, Canalul Panama nu este la nivelul mării. Vasele sunt urcate şi coborâte la fiecare capăt, iar canalul cu apă dulce este alimentat de râurile din zonă.