25 SEPTEMBRIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Revoltă împotriva Nike în China: Avalanşă de filmuleţe, în social media, cu utilizatori care îşi ard adidaşii ediţie limitată
Revoltă împotriva Nike în China: Avalanşă de filmuleţe, în social media, cu utilizatori care îşi ard adidaşii ediţie limitată

După ce compania Nike a anunţat că nu va folosi bumbac cultivat în regiunea Xinjiang din China, utilizatorii platformelor social media din China s-au revoltat şi au început să îşi ardă adidaşii, relatează Insider. Compania de produse sportive se confruntă cu critici aspre şi un boicot iniţiat pe platforma social media chineză Weibo după ce a publicat un comunicat în care a scos în evidenţă folosirea muncii forţate a uigurilor în Xinjiang.
Comunicatul nu a fost datat, dar a fost publicat online după ce Uniunea Europeană, Statele Unite, Marea Britanie şi Canada au impus sancţiuni împotriva unor oficiali chinezi acuzaţi că ar fi responsabili de încălcarea drepturilor omului în Xinjiang. China a răspuns impunând sancţiuni împotriva unor instituţii europene şi parlamentari din blocul comunitar.
„Suntem îngrijoraţi de relatările privind munca forţată din, şi legată de, Regiunea Autonomă Uigură Xinjiang (XUAR). Nike nu foloseşte produse din XUAR şi am confirmat cu furnizorii noştri că nici ei nu folosesc materiale textile din regiune”, afirmă Nike.
Comunicatul a declanşat o furtună în China joi când capturi de ecran şi traduceri ale acestuia au fost amplu distribuite pe Weibo, cea mai populară platformă social media din această ţară, peste un milion de postări despre brand apărând în doar 6 ore. Utilizatorii platformei social media au început să posteze înregistrări video cu ei dându-şi foc la adidaşii Nike Air Jordans şi Air Force 1s, unele din aceste videoclipuri fiind distribuite de peste 100.000 de ori.
„Mi-am dat foc la toţi adidaşii Nike. E o chestie de mândrie naţională. Nu vom fi umiliţi”, a scris un alt utilizator cu ID-ul Xuanxuan Mingying.
Arderea adidaşilor şi ura la adresa Nike este o răsturnare cu 180 de grade întrucât brandul are de mult timp fani dedicaţi în China, adesea apărând războaie de licitaţii pentru adidaşii în ediţie limitată care se bucură şi de o piaţă neagră semnificativă pe platformele social media din această ţară.
Comunicate emise de branduri ca Adidas, GAP, Fila sau Zara care au anunţat că nu vor folosi bumbac din China au dus la adăugarea lor pe „lista neagră” a utilizatorilor de pe Weibo.


Articole înrudite