17 NOIEMBRIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Procesul de transformare digitală se derulează, în prezent, în 35% dintre organizaţiile din Europa Centrală şi de Est
Procesul de transformare digitală se derulează, în prezent, în 35% dintre organizaţiile din Europa Centrală şi de Est

Circa 70% dintre organizaţiile din Europa Centrală şi de Est (CEE) derulează sau urmează să demareze un proces de transformare digitală, 35% dintre acestea fiind deja într-un amplu proiect de implementare a noilor tehnologii, a declarat, Cesare Capobianco, vicepreşedintele Diviziei Business Applications Central Eastern Europe al Oracle.
"Noile tehnologii au reprezentat dintotdeauna un catalizator pentru inovaţie şi dezvoltare, tehnologia în sine fiind un accelerator economic esenţial — în orice moment al istoriei. Este evident că, pentru companiile din prezent, competitivitatea din domeniul digital depinde foarte mult de ponderea noilor tehnologii. Tehnologia digitală şi de tip cloud transformă domeniul afacerilor la un nivel uimitor (...) Conform unui studiu IDC—Oracle, procesul de transformare digitală se desfăşoară în prezent în 35% dintre organizaţiile din Europa Centrală şi de Est, urmând să fie implementat curând şi în alte 34%. Tehnologiile utilizate în procesul de transformare digitală implică, în principal, aplicaţiile cloud, mobile, Big Data, IoT, Inteligenţa artificială şi social media. Zona CEE se află, în continuare, în urma Europei Occidentale din punct de vedere al utilizării acestor tehnologii în cadrul companiilor, dar un număr din ce în ce mai mare de organizaţii intenţionează să le implementeze sau evaluează posibilitatea de a le implementa", a afirmat Capobianco.
Specialistul Oracle a făcut referire, de asemenea, la faptul că mai puţin de jumătate dintre organizaţii sunt, la ora actuală, capabile să combine date provenite din surse multiple pentru a-şi comunica strategiile proprii de marketing şi vânzări.
Totodată, din raportul Oracle, intitulat "Transformarea generală a experienţei clientului", citat de oficialul companiei, reiese că numai 44% din totalul organizaţiilor îşi analizează periodic datele referitoare la clienţi pentru a-şi cunoaşte mai bine publicul vizat.
"Tendinţa pe care o au clienţii este să ia în propriile mâini această experienţă, fapt care face mai dificilă atribuirea succesului unui departament sau domeniu de activitate. 30% dintre mărci susţin că au nevoie de o restructurare organizaţională completă la nivel intern pentru a furniza o experienţă interconectată pentru client. Acest lucru este demonstrat foarte clar, şi anume faptul că există resurse pentru dezvoltare şi pentru implementarea unor soluţii digitale sofisticate pentru a oferi servicii mai bune clienţilor şi pentru a garanta succesul afacerii. În prezent, peste 500 de organizaţii guvernamentale beneficiază de flexibilitatea şi economiile financiare oferite de Oracle Cloud în relaţia cu cei pe care îi reprezintă şi pentru modernizarea serviciilor guvernamentale. Aş dori, de asemenea, să evidenţiez o soluţie inovatoare marca Oracle destinată în mod specific aspectelor de reglementare şi întrebărilor referitoare la locul fizic de stocare a datelor. Oracle Cloud la sediul Clientului reprezintă un serviciu unic de tip cloud care permite organizaţiilor să beneficieze de aplicaţiile conforme publice cloud la sediile proprii, dar administrate, în întregime, de Oracle", a menţionat Cesare Capobianco.
În ceea ce priveşte conceptul de "Oraş Inteligent", Capobianco a punctat faptul că Oracle a dezvoltat o platformă pentru smart cities, în care modulele existente în portofoliul de proiecte sunt puse la dispoziţia autorităţilor locale.
"La nivel global, în regiunile urbane locuiesc mai mulţi oameni decât în cele rurale, înregistrându-se o populaţie de 54% care locuieşte în zonele urbane în 2014. Conform studiilor, până în 2050, 66% din populaţia mondială va fi plasată în mediul urban. În multe dintre cazuri, infrastructura existentă la nivel de oraşe şi-a depăşit limitele de funcţionare, având nevoie de modernizare sau înlocuire (...) În calitate de membru asociat al Comisiei pentru Oraşe Inteligente, Oracle a dezvoltat o Platformă pentru oraşe inteligente. Modulele Oracle de Management al portofoliului de proiecte pentru oraşe inteligente (PPM) oferă autorităţilor locale o platformă pentru proiecte publice de infrastructură şi gestionare a utilităţilor. Soluţia 'Oraşe inteligente' de la Oracle este disponibilă şi în format Software, ca Serviciu (SaaS). Modelul SaaS este unul rentabil, care foloseşte beneficiile tehnologiei informatice cloud pentru scalarea rapidă a soluţiei la nivel de oraş", a subliniat oficialul Oracle.
Unul dintre exemplele amintite de către Capobianco şi în care se foloseşte deja o soluţie Oracle pentru oraşe inteligente este Chicago Park District.
"Organizaţia administrează una dintre cele mai extinse suprafeţe de parcuri la nivel municipal din SUA, în Chicago şi în afara lui. CPD administrează peste 3.200 hectare de spaţiu verde, inclusiv 580 de parcuri, 77 de piscine şi 26 de mile de maluri de lac şi plaje. De fiecare dată când sunt necesare lucrări de reparaţii sau implementarea unui proiect nou într-unul dintre parcurile sau facilităţile administrate, CPDi este responsabilă de dezvoltarea studiului, alocarea bugetară şi monitorizarea până la finalizarea proiectului respectiv. Datorită soluţiei oferite de Oracle, 30 de departamente din cadrul CDP pot administra şi transmite informaţiile cu privire la spaţiile verzi, inclusiv date despre parcuri, piscine, maluri de lac şi plaje, pot genera mai multe procese automatizate redundante, manuale, sub formă de tabel de calcul şi pot administra cele 400 de proiecte anuale alocate fiecărui departament. Obiectivul general al CDP îl constituie accesul tuturor rezidenţilor la un parc bine întreţinut şi accesibil, la distanţă de 10 minute", a explicat, pentru AGERPRES, vicepreşedintele diviziei de specialitate din cadrul Oracle.
Potrivit datelor companiei, Oracle a anunţat, recent, în cadrul conferinţei Oracle Openworld 2017, noile aplicaţii care au la bază inteligenţa artificială, dedicate domeniului financiar, al resurselor umane, lanţului de furnizare, producţie, comerţ, asistenţă clienţi, marketing şi specialişti în vânzări.
Noile aplicaţii Oracle Adaptive Intelligent se încorporează în aplicaţiile existente marca Oracle Cloud şi asigură, de exemplu, o soluţie specialistului financiar de analiză a tendinţelor istorice şi a datelor privind riscul asociat, specialiştii în achiziţii şi cei financiari posibilitatea de genera ratele indicate de discount pentru facturi, optimiza fluxul de numerar şi genera soldul optim între cumpărători şi furnizori, conform explicaţiilor oficialului Oracle.


Articole înrudite