Peste 70% dintre românii din mediul urban au în plan să facă achiziţii de Black Friday, iar aproape jumătate dintre ei intenţionează să plătească online, relevă datele unui studiu remis, recent.
"71% dintre românii din mediul urban intenţionează să cumpere produse de Black Friday în acest an, iar 44% dintre aceştia au în plan să plătească online achiziţiile făcute. Rezultatele studiului relevă o deschidere mai mare a românilor faţă de plăţile online, în măsura în care numărul celor care vor să achite produsele comandate online, prin card bancar, a crescut semnificativ în ultimii ani", se arată în studiu.
De asemenea, încrederea românilor în modalitatea de plată online este mai mare comparativ cu anii precedenţi, aproape 60% dintre respondenţi menţionând că au încredere mai mare în plata online cu cardul faţă de anul trecut.
'Tot mai mulţi români înţeleg avantajele plăţilor online cu cardul. De aceea nivelul de încredere în această modalitate de plată a crescut în ultima perioadă. Este o tendinţă ce se va amplifica, sprijinită şi de campaniile de susţinere a plăţilor online ale marilor magazine din comerţul electronic şi de procesatorii de plăţi. Chiar şi aşa, analizând întreaga industrie locală de e-commerce, aproximativ 50% dintre magazinele online nu au încă integrat un modul de plăţi online care să le permită clienţilor acestora să achite comenzile prin Internet, cu cardul', a spus Sandu Băbăşan, directorul general al Blugento, o companie clujeană care a solicitat studiul.
Totodată, printre beneficiile apreciate de românii care fac plăţi online cu cardul sunt: rapiditatea tranzacţiei online (31%), confortul plăţilor în sine (29%), precum şi uşurinţa în folosirea sistemului de plăţi (18%). În plus, aproape 80% dintre românii din mediul urban sunt familiarizaţi cu plăţile online, aceştia apelând la această modalitatea de plată cel puţin o dată pe lună.
"Cât priveşte comportamentul respondenţilor faţă de produsele plătite online, 87% dintre aceştia spun că nu s-au aflat niciodată în situaţia de a returna produsele cumpărate de Black Friday. 43% dintre respondenţi nu şi-au stabilit o listă de produse pe care vor să le cumpere anul acesta de Black Friday şi vor decide după ce vor analiza ofertele magazinelor. De altfel, oferta şi reducerile practicate cu ocazia acestui eveniment de shopping sunt definitorii şi pentru cei care au deja o listă de cumpărături (43% dintre respondenţi), dar care se vor orienta în procesul de achiziţie de produse în funcţie de ofertele pe care le vor găsi", conform textului citat.
În ceea ce priveşte bugetul românilor pentru achiziţiile de Black Friday, 29% au pus de-o parte între 200 şi 500 de lei, 25% între 500 şi 1.000 de lei, 13% între 1.000 şi 1.500 de lei, iar 9% între 1.500 şi 3.000 de de lei.
Studiul "Încrederea românilor în plăţile online" a fost realizat în perioada 3 — 9 noiembrie 2017 pe un eşantion de 1.839 de respondenţi majori, din mediul urban, de iVox, platformă online de sondare a opiniei publice, la solicitarea Blugento. Blugento este o companie specializată în furnizarea de soluţii de e-commerce bazate pe platforma Magento, cea mai populară platformă de comerţ electronic din întreaga lume.