Anunţul a fost făcut de Huawei la salonul auto din Shanghai. Compania a anunţat că va comercializa, alături de compania auto chineză SERES, un vehicul electric, numit SF5, ce va fi disponibil în magazinele Huawei din toată China. Este pentru prima dată, când Huawei include un partener de vehicule în ecosistemul său. Huawei nu este companie auto şi nu va deveni constructor auto, însă vrea să facă bani punând tehnologiile sale pe diverse automobile.
Huawei va vinde un SUV numit SERES SF 5, produs de o companie foarte puţin cunoscută numită SERES care are sediul în California, a fost fondată de chinezi în 2016 şi are o filială şi în China.
SERES SF 5 a fost prezentat la salonul de la Guangzhou în 2019. SERES spunea că vrea să deschidă o fabrică în SUA, dar nimic nu s-a concretizat.
Noul model va fi disponibil în magazinele Huawei din China începând cu 21 aprilie. Disponibil în China la 31.000 euro (tracţiune integrală) şi 27.000 euro (2WD), noul SERES SF5 vine în patru culori.
Huawei vrea să devină un nume important în domeniul componentelor auto. Maşina SF 5 va fi vândută sub brandul Zhixuan sub care Huawei vinde produsele unor companii partenere, la care însă a contribuit la partea de hardware şi software.
"Noul SERES SF5, echipat cu HUAWEI DriveONE Three-in-One Electric Drive, oferă flexibilitate utilizatorilor, cu o autonomie de 180 km în modul electric pur pentru a satisface nevoile navetiştilor zilnici din oraş şi de peste 1.000 km în modul de autonomie extinsă pentru călătorii pe distanţe lungi", spun cei de la Huawei.
Noul SERES SF5 are un mod de reîncărcare de urgenţă, de la vehicul la vehicul (vehicle-to-vehicle, V2V), care poate furniza energie vehiculelor izolate în zone greu accesibile. De asemenea, maşina este prevăzută cu modul de alimentare cu energie vehicul la încărcare (vehicle-to-load, V2L) pentru aparate radio şi alte echipamente, mai spun cei de la Huawei.