Pe măsură ce toamna trece prin deşertul muntos Hi-Desert, traseele suflate de vânt sunt accentuate de lucrări de artă specifice regiunii: Hwy 62 Open Studio Art Tours este o sărbătoare anuală a artiştilor care locuiesc în bazinul Morongo. De la Valea Morongo până la întinderile îndepărtate ale Văii Minunilor, aceşti locuitori din deşert îşi deschid studiourile de acasă pentru public în fiecare octombrie pentru a prezenta şi a vinde lucrări, oferind privelişti intime asupra proceselor lor creative.
Pentru uşurinţa planificării rutelor, vizitatorilor li se oferă cataloage care includ un director al artiştilor participanţi, precum şi hărţi marcate cu locaţiile studiourilor. Început de câţiva 29 de artişti ai Palms în 2001, Art Tours are acum 20 de ani şi a crescut pentru a include câteva sute de creatori. Deşi participanţii îşi petrec cea mai mare parte a unui an pregătindu-se pentru aceste weekend-uri de scurtă durată, tururile tind să atragă mii de vizitatori şi potenţiali colecţionari, ceea ce face ca eforturile lor să merite din plin.
În primul weekend al evenimentului, un eveniment curios de fascinant a avut loc la studioul Scranch din Wonder Valley. Spectatorii de aproape şi de departe s-au reunit - la propriu - în mijlocul neantului. Ocazia? Un spectacol al grupului primitiv, neo-dadaist, cunoscut sub numele de The L.A. Mudpeople, o trupă de artişti de spectacol din Los Angeles fondată şi condusă de Mike M. Mollett în urmă cu mai bine de un sfert de secol.
Într-adevăr, oamenii de noroi păreau să fi apărut direct din măruntaiele stâncoase ale deşertului. Îmbrăcată puţin în cârpe zdrenţuite care se amestecau în peisajul albit de soare, trupa a fost un magnet pentru spectatorii perplexi care se întâmplau să privească cei şase interpreţi. Comunicând, atât de încet, printr-un limbaj asemănător Tai-chi-ului, mişcările naive şi atemporale ale sextetului păreau să imite briza după-amiezii ca un mod nou de conectare cu mediul deşert.
Elementele de recuzită au inclus o instalaţie în jurul căreia o minge uriaşă, făcută din pânză, a fost rulată, straturile ei fiind apoi desfăcute pe nisip. Privind din capetele de noroi în formă de stâncă, clanul brut funcţiona într-un vârtej insular în care publicul din jur nu juca niciun rol. Asemenea unor pete mici în mijlocul unui peisaj sterp sub un cer infinit , „Oamenii de noroi” păreau să fi fost purtaţi dintr-o eră străină.
În Valea Yucca din apropiere, pietrele irizate par la intrarea într-un tărâm încântător de fantezie pentru adulţi, imaginat de artista Valerie Davis. Domeniul ei asemănător unei peşteri era plin de mandale hipnotice, baghete selenite şi sculpturi în stil extraterestră, pe care Davis le numeşte Planimerali. Aceste sculpturi strălucitoare şi strălucitoare, realizate atât din materiale organice, cât şi din materiale anorganice, evocă fiinţe transcendentale cu o „conştiinţă evoluată”. Ia naştere din cioturile de copaci degradate, deschiderile creaturilor au izbucnit cu pietre preţioase strălucitoare. De asemenea, a fost expusă o mandală mare, suspendată pe perete, texturată cu ţesut mototolit şi acril, reprezentând o zeiţă a Pământului şi legătura ei ciclică cu spiritele animale. Dacă sunt privite pentru o vrajă, formele sale perfect simetrice au creat iluzia optică a rotaţiei.
VEZI FOTO, în Galeria de imagini de mai jos! ↓