17 NOIEMBRIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Document pentru reabilitarea infrastructurii de căi navigabile pe Dunăre
Document pentru reabilitarea infrastructurii de căi navigabile pe Dunăre

Miniştrii transporturilor din ţările Uniunii Europene au semnat, luni, proiectul de ''Concluzii privind reabilitarea şi întreţinerea eficientă a infrastructurii de căi navigabile pe Dunăre şi pe afluenţii săi navigabili', în cadrul celei de-a treia Reuniuni a miniştrilor transporturilor din ţările riverane Dunării.
Potrivit unui comunicat al Ministerului Transporturilor, ministrul de resort, Dan Costescu, a participat, timp de trei zile, la reuniunea anuală TEN-T Days (Zilele TEN-T), ce se desfăşoară la Rotterdam, Olanda.
În prima zi a evenimentului, ministrul Costescu a luat parte la Cea de-a treia Reuniune a miniştrilor transporturilor din ţările riverane Dunării, iar în cadrul conferinţei miniştrii transporturilor din ţările Uniunii Europene au semnat proiectul de ''Concluzii privind reabilitarea şi întreţinerea eficientă a infrastructurii de căi navigabile pe Dunăre şi pe afluenţii săi navigabili'.
"Semnarea acestui document este relevantă în contextul în care Ministerul Transporturilor din România are un rol important în coordonarea Ariei Prioritare 1a — căi navigabile interioare (AP 1a). Cooperarea statelor din regiunea Dunării pe AP 1a acordă o atenţie deosebită asigurării şi îmbunătăţirii condiţiilor de navigaţie pe Dunăre. Această măsură corespunde strategiei Ministerului Transporturilor în domeniul transportului naval, direcţie strategică evidenţiată în Master Planul General de Transport al României", se menţionează în comunicatul MT.
Conform sursei citate, în vederea asigurării şi îmbunătăţirii condiţiilor de navigaţie, s-au derulat şi se află în derulare o serie de proiecte în care administraţiile de cale navigabilă din ţările riverane Dunării colaborează pentru aplicarea unor proceduri uniforme şi eficiente de întreţinere a şenalului navigabil şi de informare a transportatorilor asupra condiţiilor de navigaţie.
În România, proiectele de infrastructură sunt: îmbunătăţirea condiţiilor de navigaţie pe Dunăre pe sectorul Călăraşi — Brăila (km 375 — km 175) — execuţie lucrări şi îmbunătăţirea condiţiilor de navigaţie pe sectorul comun româno — bulgar al Dunării (km 845,5 — km 375) — elaborare studiu de fezabilitate.
"Comisia Europeană a acceptat soluţia propusă de România în ceea ce priveşte dragajul pe Dunăre", a precizat MT.
Ministrul Dan Costescu a participat şi la Reuniunea la Nivel Înalt privind Revitalizarea/Revigorarea reţelei TEN-T — o nouă eră spre mobilitatea inteligentă şi durabilă. Principalul interes al Ministerului Transporturilor rămâne implementarea Mecanismului Interconectarea Europei (CEF) şi vizează poziţia Comisiei Europene privind selecţia proiectelor CEF în cadrul apelului din 2015, dar şi schimbul de experienţă şi bune practici în ceea ce priveşte implementarea acestor proiecte.
Potrivit comunicatului MT, şeful de la Transporturi a subliniat faptul că "este pentru prima oară când România reuşeşte să propună în Transporturi proiecte care să depăşească limita disponibilă care era în acest caz 519 milioane de euro".
''Proiectele evaluate vizează infrastructura feroviară şi navală, dar şi sistemele de transport din infrastructura rutieră şi aeriană", a subliniat el.
"Stabilitatea strategică este cheia pentru a asigura o planificare de calitate a proiectelor. În acest sens, Ministerul Transporturilor din România a elaborat Master Planul General de Transport, care urmează să fie aprobat până la finele lui 2016. Documentul este primul act strategic care ia în calcul coridoarele TEN-T şi care va putea asigura calea proiectelor de transport pentru anii următori, cu termene clare până în 2020 şi ulterior', a adăugat Costescu.
În cadrul sesiunii interinstituţionale a fost adoptată "Declaraţia de la Rotterdam privind principalele provocări pentru dezvoltarea reţelei TEN-T': inovare, sisteme inteligente de transport ITS, multimodalitate, dimensiunea urbană şi cea externă.
Această declaraţie conţine aspecte generale privind implementarea şi finanţarea proiectelor pentru coridoarele reţelei centrale TEN-T: noi tehnologii şi modele de mobilitate, precum şi digitalizarea şi automatizarea transportului, se mai spune în comunicatul MT.


Articole înrudite